За його словами, нині вимоги щодо закупівлі автобусів і тролейбусів у тендерах прописано так, що українські автовиробники не можуть конкурувати з білоруськими.
Київ. 14 квітня. УНІАН. Українські виробники автобусів і тролейбусів перебувають у нерівних умовах з дотованими білоруськими конкурентами під час участі в тендерах на поставку автотехніки в українські міста, і це вимагає великої уваги держави.
Про це заявив президент одного з найбільших в Україні виробників автобусів корпорації «Еталон» Володимир Бутко на прес-конференції в УНІАН.
«Хочеться запитати у працівників наших державних установ - чому на сьогодні законодавство так прописано, що у нас створено нерівні умови? Ми ж не просимо для нас якихось особливих пільг. Ми хотіли б, щоб нам давалися такі ж можливості, як білоруським експортерам», - зазначив Бутко.
За його словами, зараз вимоги щодо закупівлі автобусів і тролейбусів у тендерах, організованих Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР) і Європейським інвестиційним банком (ЄІБ), прописані так, що українські автовиробники не можуть конкурувати з білоруськими, зокрема й з компанією МАЗ.
Директор Торгового дому «Еталон Авто» Вадим Шкарупін наголосив, що така ситуація призводить практично до монополізації українського ринку білоруським автопромом.
«У 2020 році було закуплено 271 автобус. У цій кількості 249 - це Білорусь. Лише Київ закупив 200... Тролейбуси - майже 300 (було закуплено - УНІАН), половина з них - Білорусь, або ж ті машини, які вироблено на базі білоруських комплектів», - сказав він.
Шкарупін зазначив, що через таку ситуацію, коли не закуповуються українські автобуси і тролейбуси, держава втрачає майже 300 млн грн лише на податок на додану вартість (ПДВ).
Віце-президент асоціації «Укравтопром» Юхим Хазан повідомив, що цього року держава і місцеві органи влади взагалі не закуповували українські автобуси великого та особливо великого класу.
При цьому він зазначив, що Україна має досить сильні виробничі потужності для забезпечення в повному обсягу своїх потреб у всіх класах автобусів.
Крім проблеми нерівної боротьби з білоруським автопромом, директор з продажу Чернігівського автозаводу Наталія Бачурна, повідомила, що нині в Україні існують проблеми із закупівлею шкільних автобусів. Зокрема, багато замовників маніпулюють технічними вимогами до транспорту, щоб обмежувати доступ до тендеру того чи іншого виробництва, зокрема й корпорації «Еталон».
«Ми йдемо до монополізації ринку... Монополізація призводить до погіршення якості і подорожчання продукції», - сказала вона.
Бачурна зазначила, що держава повинна звернути увагу на цю проблему й адекватно зреагувати.
У прес-конференції також брав участь гендиректор Чернігівського автозаводу Андрій Савченко, який висловив солідарність зі своїми колегами щодо ситуації в українському автопромі
Як повідомляв УНІАН, раніше у квітні мер Львова Андрій Садовий заявив, що міська влада Львова відмовляється від закупівлі білоруських автобусів компанії МАЗ, яка перемогла в тендері Європейського інвестиційного банку, і просить банк провести повторний тендер на закупівлю автобусів.
Довідка УНІАН. Корпорація «Еталон» об'єднує понад 20 підприємств, в тому числі два автобусних заводи (в Борисполі і Чернігові), завод карданних валів «Український кардан», Чернігівський ковальський завод, торговий дім «Еталон Авто», науково-дослідний інститут автомобілебудування «Еталон» і ТОВ «Базтехсервіс».