За словами учасників пресконференції, в разі відсутності руху щодо вирішення наболілих питань, автотранспортні підприємства готові провести загальнодержавний страйк.

Київ. 14 вересня. УНІАН. Представники автомобільних перевізників закликають владу вирішити низку системних проблем у галузі, зокрема, зайнятися нелегальними перевезеннями, врегулюванням питання про відшкодування за пільгові перевезення, проблемою дозволів на вантажні автоперевезення, і у зв'язку з цим мають намір провести 8 жовтня 2020 року Всеукраїнський Форум автомобілістів за участі міністерств і депутатів.

Про це заявив під час пресконференції в УНІАН голова Федерації роботодавців транспорту України Орест Климпуш.

«Проблеми автотранспортної галузі ми хочемо обговорити на Всеукраїнському Форумі автомобілістів за участі міністерств і депутатів. Ми підтримуємо зусилля Міністерства соцполітики щодо врегулювання питання перевезення пільгових категорій громадян. Ці та інші питання ми маємо намір обговорити на форумі», - сказав він.

Климпуш наголосив, що відсутність чітких підходів до забезпечення функціонування автотранспорту призвела до занепаду галузі.

«Понад 3 місяці були заборонені перевезення, у зв'язку з чим пасажиропотік значно впав. Ми зверталися до уряду з проханням підтримати нашу галузь, але так і не дочекалися конкретних кроків», - зазначив він.

Крім того, за словами Климпуша, сьогодні нагромадилася низка проблем, зокрема, ринок заповнили нелегальні перевізники, щодо яких не вживаються жодні кроки.

«Також відсутня компенсація за здійснення перевезень пільгових категорій громадян. Сьогодні склалася критична ситуація із забезпеченням дозволів на перевезення до інших країн. Також немає нормативного врегулювання впровадження європейських норм допуску до ринку, відсутні кредитні програми для поповнення транспортного парку. Більш того, досі не врегульовано ринок таксі та перевезень за замовленням», - сказав він.

Президент Асоціації міжнародних перевізників України Леонід Костюченко зазначив, що вже 15-20 жовтня закінчуються польські дозволи на вантажні перевезення.

«За 9 місяців не було проведено переговорів з країнами, які нас цікавлять. Тільки Угорщина недавно дала 900 дозволів. Наші звернення не дають результатів щодо інших напрямків... Також ми пропонуємо систему квотування дозволів на перевезення, що дасть змогу забезпечити прозорі правила», - сказав Костюченко.

Голова профспілки працівників автомобільного транспорту та шляхового господарства України Володимир Вакуленко, наголосив, що тіньовий обсяг нелегальних перевезень становить близько 40 млрд грн на рік з урахуванням перевезень таксомоторів, а бюджет недоотримує близько 15 млрд грн.

«Ми перевозимо щодня від 5 до 6 млн пасажирів. Якби ці кошти йшли на розвиток галузі, то люди не їздили б у жахливих умовах, і не було б такої високої смертності. Крім того, в державі не врегульовано питання про відшкодування пільгових перевезень... Невирішені проблеми розглядатимуться на загальнодержавній нараді. За ці роки ми вже наслухалися обіцянок. У нас залишилося тільки одне - проведення загальнодержавного страйку, якщо після наради не буде руху щодо вирішення наболілих питань», - сказав він.

Вакуленко акцентував, що вже 20 років немає програми розвитку автомобільного транспорту.

Голова «Української таксомоторної асоціації» Андрій Антонюк в ході пресконференції  додав, що в Україну з 2017 року почали приходити іноземні посередники, які обіцяли поліпшення на ринку таксі.

«Однак якість і безпека послуг перевезень, а також якість водіїв погіршилася. При цьому заробітки водіїв зменшилися, а заробітки посередників поліпшилися. Зараз Мінінфраструктури піариться, що розробляють законопроект про таксі, який має навести порядок у цих питаннях», - сказав він.

Але на практиці, за словами Андрія Антонюка, влада підтримує нелегальні перевезення пасажирів.

«Зараз написали законопроект під нелегальних перевізників: щоб іноземні компанії не платили податки в Україні і не несли відповідальності перед пасажирами і водіями, які не зможуть звернутися до українських судів для захисту своїх прав... Іноземна компанія зможе працювати в Україні без оформлення тут юридичної особи», - сказав  Антонюк.

У пресконференції брали участь: Голова Федерації роботодавців транспорту України, Орест Климпуш; Президент Асоціації міжнародних перевізників України, Леонід Костюченко; Голова професійної спілки працівників автомобільного транспорту та шляхового господарства України Володимир Вакуленко; представник Спільного представницького органу репрезентативних всеукраїнських об’єднань профспілок на національному рівні Віктор Гербеда; голова Профспілки таксистів України Василь Попик; Перший віце-президент ГО «Український транспортний союз» Володимир Балін; голова ГО «Українська таксомоторна асоціація» Андрій Антонюк.

Коротко про ситуацію. Галузь автомобільних пасажирських перевезень роками накопичувала невирішені проблемні питання, а органи влади, що мали нормативно забезпечувати її діяльність, не приймали необхідних змін до автотранспортного законодавства. Діюча влада також не вирішує проблеми галузі. Жодна з вимог Страйкового комітету АСМАП України, що були озвучені та передані представникам влади під час проведення попереджувальної акції у лютому цього року  - не вирішені.

Під час пресконференції були обговорені наступні питання: про необхідність отримання додаткових квот дозволів на здійснення закордонних перевезень; про боротьбу з нелегальними перевезеннями; про стан професійної компетентності водіїв для зниження аварійності на автомобільних дорогах; про законодавче забезпечення підприємницької і професійної діяльності в автомобільній галузі та інші.

Фото з пресконференції:  https://photo.unian.ua/theme/99743-press-konferenciya-v-unian-sostoyanie-avtotransportnoy-otrasli-ukrainy-na-grani-ekonomicheskogo-kraha-kakie-srochnye-resheniya-dolzhna-prinyat-vlast.html