Зокрема, йдеться про підкуп виборців.

Київ. 11 вересня. УНІАН. Верховна Рада має найближчим часом змінами до законодавства виправити колізії, які виникають при проведенні місцевих виборів.

Про це під час відкритої дискусії в УНІАН на тему: «Місцеві вибори 2020: нові можливості та нові виклики» сказала голова правління громадянської мережі ОПОРА Ольга Айвазовська.

Відео дня

Вона зазначила, що «на місцевих виборах під підкуп підпадає практично все, що буде передаватися у вигляді матеріальних благ з використанням логотипу партії, імені кандидата, його зображення».

Айвазовська нагадала, що у Виборчому кодексі передбачено, що вартість агітаційних матеріалів не має перевищувати 6% неоподаткованого мінімуму доходів громадян. А кандидат не може витрачати на агітацію більше, ніж 1 гривня 2 копійки.

«Якщо народні депутати не внесуть зміни, то або ми будемо мати найчесніші в світі вибори, в яких навіть олівець або ручку подарувати з логотипом політичної партії не можна, або ми будемо мати ігнорування цієї статті про порушення і незаконну агітацію в цілому», - зазначила вона.

Айвазовська наголосила, що позитивним є те, що зміни до виборчого законодавства не були ухвалені разом з пропозиціями щодо можливості проведення в день виборів опитування громадської думки.

Крім того, народний депутат України Віталій Безгін (фракція «Слуга народу») зазначив, що повернення до проваленого парламентом законопроекту «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо уточнення окремих виборчих процедур» (№3971) вже не буде.

У той же час депутат зазначив, що ВР може окремими законопроектами врегулювати ряд проблем , які є у Виборчому кодексі. За його словами, зокрема, потребує врегулювання питання щодо агітації, скасування необхідності подання довідки кандидатами в депутати щодо судимості.

У відкритій  дискусії "Місцеві вибори 2020: нові можливості та нові виклики" брали участь: Віталій Безгін, народний депутат України; Сергій Постівий, член Центральної виборчої комісії; Андрій Магера, екс-заступник Голови Центральної виборчої комісії, заслужений юрист України; Ольга Айвазовська, Голова правління Громадянської мережі ОПОРА; Валентина Полтавець, виконавчий директор Асоціації об'єднаних територіальних громад України; Олександр Слобожан, виконавчий директор Асоціації міст України;  Олександр Даниленко, Заступник Голови Секретаріату Асоціації УАРОР; Іван Фурсенко, Перший Заступник Керівника Виконавчої дирекції ВАГ; Володимир Ковтунець, народний депутат 2-го скликання, експерт виборчого права;  Володимир Венгер, правник, експерт виборчого права; Олена Бойко, експертка Швейцарсько-українського проекту «Підтримка децентралізації в Україні» DESPRO, народна депутатка 8-го скликання.

Захід відбувся  за підтримки Швейцарсько-українського проекту «Підтримка децентралізації в Україні» DESPRO.

Як повідомляв УНІАН, 3 вересня Верховна Рада не підтримала законопроект, яким передбачалося уточнення виборчих процедур.

За проект закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо уточнення окремих виборчих процедур» (№ 3971) у першому читанні проголосували лише 108 народних депутатів.

Також депутати не підтримали пропозиції про направлення на доопрацювання, тому законопроект було відхилено.

Проектом пропонувалося внести зміни до Виборчого кодексу України щодо зміни меж дільничних виборчих комісій; щодо уточнення обмежень при веденні передвиборчої агітації; щодо уточнення вимог до інформації про кандидатів, яка розміщується в інформаційних плакатах, інформаційних буклетах та виборчих бюлетенях; щодо висування кандидатів місцевими організаціями політичних партій; щодо вимог до виборчих бюлетенів та порядку їх виготовлення; щодо організації та порядку голосування; щодо реєстрації обраних на місцевих виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів.

Також пропонувалося знизити з 6 до 3 прожиткових мінімумів для працездатних межу, яку не може перевищувати вартість матеріалів передвиборної агітації, виготовлених за рахунок виборчого фонду, що містять візуальні зображення партійної символіки і брендування виборчої кампанії, згадування імені або зображення кандидата, який балотується на виборах, таких як плакати, листівки, календарі, блокноти, ручки, запальнички, сірники, значки, бейджі, USB-флешки, вимпели, прапори, книги, пакети, футболки, кепки, шарфи, парасолі тощо.