Найбільші українські мобільні оператори розходяться в оцінці запропонованого НКРЗІ порядку перенесення абонентського номера до іншого оператора - круглий стіл в УНІАН (відео, фото)

22:27, 29 липня 2020
Останні події
245 0

Київ. 29 липня. УНІАН. Найбільші мобільні оператори України «Київстар», компанія «ВФ Україна», що працює під брендом Vodafone, та lifecell по-різному оцінюють запропонований Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації (НКРЗІ), порядок перенесення абонентських номерів від одного оператора до іншого (MNP), що передбачає можливість перенесення номера незареєстрованого абонента.

Про це повідомили представники мобільних операторів на круглому столі в агентстві УНІАН.

Фото УНІАН

Зокрема, директор із маркетингу компанії «Київстар» Павло Даніман вважає, що можливість перенесення знеособленого номера може призвести до шахрайства.

«Запропонована процедура пропонує прийти знеособленому абоненту (оскільки більшість абонентів у нашій країні знеособлені) до оператора-реципієнта й вже зробити ідентифікацію там за допомогою OTP-пароля (одноразовий пароль - УНІАН). І ось саме ця процедура є такою, що може створювати нові можливості для шахрайства», - сказав він.

Даніман підкреслив, що в такому випадку абонент є незахищеним і його дані можуть потрапити до інших людей.

Також Даніман підкреслив, що існуюча сьогодні процедура перенесення номера все ще актуальна.

«Регулятор посилається на те, що є європейський досвід перенесення номера за допомогою так званого «єдиного вікна». В Європі більшість абонентів і так є зареєстрованими. І у нас так само - зареєстровані абоненти, приміром контрактні абоненти, вони за допомогою «єдиного вікна» можуть прийти до оператора, до якого вони хочуть перейти, й здійснити перенесення номера. І ніяких проблем із цим немає», - сказав Даніман.

Начальник відділу проектно-аналітичної роботи компанії «Vodafone Україна» Людмила Цейтліна підкреслила, що існуюча зараз процедура MNP не є складною й вона релевантна, щоб захистити абонента.

«Ця послуга не є складною та її отримання не є складним. Станом на сьогодні, з огляду на стан ринку, економічну ситуацію на ринку, вона є релеватною, щоб захистити абонента», - сказала вона.

Також Цейтліна підтримала позицію представників «Київстару», що можливість перенесення номера незареєстрованих абонентів може призвести до зростання кількості випадків шахрайства.

Менеджер із регуляторної політики компанії lifecell Гнат Сергута не погодився з позицією представників інших операторів, і заявив, що нова процедура MNP не підвищує ризик загрози шахрайства.

«Вся проблема в тому, що у нас процедура заміни SIM-карти є недосконалою. Новий порядок MNP не змінює, не підвищує ризики шахрайства», - сказав він.

Також Сергут висловив думку, що ухвалення нової процедури MNP змусить операторів пропонувати кращі послуги абонентам.

«Проста, легка процедура MNP - це дамоклів меч над оператором. Якщо оператор робить все правильно, створює вигідні тарифні плани, правильно будує мережу, абоненти залишаються з ним... Ця процедура змушує оператора якісно надавати свої послуги», - сказав він.

Директор Української міжбанківської асоціації членів платіжних систем ЕМА Олександр Карпов підкреслив: "За підсумками 2019 року середня сума збитку для банківського клієнта, який став жертвою шахрайства внаслідок крадіжки номера мобільного, - 6 200 грн. Загальні втрати клієнтів банків через крадіжки номерів телефонів і подальшого їх використання для шахрайських транзакцій - 330 млн грн. І це «квіточки» порівняно з тим, що нас чекає. У разі зміни НКРЗІ правил перенесення номерів, які створять лазівки для шахрайських фінансових транзакцій, ми будемо оскаржувати документ в суді », - попередив фКарпов.

Заступник директора департаменту зв'язку НКРЗІ Григорій Гриша, який брав участь у роботі круглого столу, заявив, що впровадження нової процедури дозволить підвищити популярність послуги MNP.

«Тільки 61% заяв на перенесення номера завершувались отриманням такої послуги. Серед відмов приблизно 54% - це відмови, пов'язані з діяльністю донора (оператор, якому належить номер - УНІАН). Низький попит пов'язаний зі складним і витратним процесом перенесення номера. ...Зміни дозволять створити порядок подачі заяви на перенесення номера, спростити процес ідентифікації абонента», - сказав він.

Як повідомляв УНІАН, у березні Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації (НКРЗІ) прийняла за основу проект рішення, який передбачає зміни до процедури перенесення абонентських мобільних номерів під час зміни оператора.

У серпні 2018 року Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації (НКРЗІ), ухвалила рішення про повноцінний запуск послуги з перенесення абонентських номерів (MNP) в Україні з 1 травня 2019 року.

Фото з круглого столу: https://photo.unian.ua/theme/98411-kruglyy-stol-v-unian-na-temu-izmeneniya-nkrsi-v-regulirovanii-migracii-abonentov-mezhdu-mobilnymi-operatorami-posledstviya-i-riski.html

Читайте останні новини України та світу на каналі УНІАН в Telegram

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter