Київ. 29 жовтня. УНІАН. Багато громадян перед місцевими виборами не вірили в позитивні зміни за їх результатами.

Таку думку експерт громадської організації «Інститут демократії та соціального прогресу» Вікторія Захарко висловила під час прес-конференції на тему: "Диктатура мерів. Чи є шанс для прогресивних?", яку проводила в УНІАН громадська організація «СД Платформа».

За словами Захарко, на цих виборах «все таки більша роль відводилась формі, і мало хто цікавився, що пропонують кандидати, їхніми програми». Вона додала, що основна ставка на місцевих виборах робилася на зовнішній вигляд кандидатів, на їхню рекламу, агітацію і на дарування виборцям масок.

Засновник ГО «СД Платформа», кандидат політичних наук Богдан Ференс оприлюднив результати опитування серед кандидатів у місцеві ради на виборах, що відбулись 25 жовтня. За його словами, в опитуванні взяли участь більш як 300 кандидатів у депутати різних рівнів, у різних регіонах. Опитування проводилося з 16 по 25 жовтня шляхом заповнення анкети, яка була доступна онлайн.

За його словами, 44% опитаних кандидатів відповіли, що вирішили балотуватися понад рік тому, 19% вирішили балотуватися лише влітку, а 18% - «коли запропонували, тоді й вирішили».

Також Ференс повідомив, що майже 40% опитаних кандидатів сказали, що є прихильниками соціал-демократичної ідеології, а 26,3% сповідують ліберальні цінності, 20,7% - націоналізм, 7% - консерватизм.

На думку Ференса, можливо не всі кандидати були відвертими, але 54,3% опитаних відповіли, що обрали політичну силу, від якої балотувалися на виборах, з ідеологічних міркувань, при цьому 18% заявили про особисті зв’язки з представниками партії, від якої балотували.

Він додав, що 43% опитаних відповіли, їх «влаштовують» представники політичної сили в органах влади, але майже 40% зазначили, що частково довіряють, але «є персонажі в цих політичних силах, які їх не влаштовують», а 12% - не «влаштовує» партійний склад списків.

Крім того, Ференс зазначив, що 60% опитаних відповіли, що не є членами політичної сили, від якої балотувалися на місцевих виборах.

Також, як показало опитування, майже 30% кандидатів відповіли, що самі фінансують власні виборчі кампанії, 19% - що фінансово їх підтримують партії, а 36% - фінансували свої виборчі кампанії і самостійно, і за рахунок партій.

Ференс зазначив, що 39,7% кандидатів сказали, що майже нічого не витратили на виборчі кампанії, 18,3% - витратили близько 100 доларів, 15,3% - менше 1 тис. доларів, 13% - до 3 тис. доларів.

Експерт ГО «Інститут демократії та соціального прогресу» Сілвестр Носенко повідомив, що за тиждень до виборів не можна було зрозуміти, з якими програмами йшли на вибори кандидати та які зобов’язання перед виборцями вони брали. За його словами, на жаль, на виборах мало уваги приділялося програмам кандидатів.

Співзасновник громадської організації «Жіноче Лобі» Катерина Задоєнко нагадала, що вперше в історії незалежної України під час кампанії з місцевих виборів були встановлені гендерні квоти, згідно з якими у виборчих списках має бути 40% жінок.

«Присутність жінок у виборчих списках була на рівні 43-44%. Такого в історії України високого показника не було», - наголосила вона.

За словами Задоєнко, якщо раніше в списках була значна кількість жінок, то вони були в непрохідних частинах списків. За її словами, якщо в поточному скликанні Київської міської ради було понад 18% жінок, то, як свідчать результати екзит-полів, кількість жінок у столичній раді має збільшитися на 10%.

Своєю чергою експерт ГО «Інститут демократії та соціального прогресу» Андрій Шевчук зазначив, що під час місцевих виборів політтехнологи всіх партій застосовували підходи «Зе команди», використані на президентських виборах, коли на білбордах було мінімум змісту: обличчя кандидата, його прізвище і партія, а різниця була лише в кольорі рекламних щитів.

За його словами, здивувала лише кількість білбордів на вулицях.

«Ніхто не хотів експериментувати, ніхто не хотів робити якось по-інакшому, щоб виділитися», - додав Шевчук.

За його словами, лише виборча кампанія партії "Голос" намагалася бути "якоюсь цікавою, як мінімум, в Києві", зокрема, посилом "Я тут живу", який обговорювався, зокрема, в соціальних мережах, і це стало також рекламою.

Спікери, які  на пресконференції в УНІАН презентували  свою оцінку передвиборчих кампаній та визначили основні чинники, які вплинули на остаточне голосування:  засновник ГО «СД Платформа», кандидат політичних наук  Богдан Ференс, співзасновник ГО «Жіноче Лобі» Катерина Задоєнко, експерти ГО «Інститут демократії та соціального прогресу» Сілвестр Носенко, Вікторія Захарко, Андрій Шевчук.

*** СД Платформа  - всеукраїнська громадська організація, що діє з 2012 року і представлена у більшості регіонів України.  Основною метою організації є створення нової якості політичного життя в Україні з метою подолання розривів між багатими та бідними, боротьба з безробіттям та популізмом, відстоювання соціальної справедливості, права на гідну працю та сталий розвиток.

Фото з пресконференціїhttps://photo.unian.ua/theme/101060-press-konferenciya-v-unian-ot-vseukrainskoy-obshchestvennoy-organizacii-sd-platforma-na-temu-diktatura-merov-est-li-shans-dlya-progressivnyh.html