До законопроекту, за словами експертів, було висловлено велику кількість зауважень бізнес-асоціаціями.
Київ. 8 вересня. УНІАН. Ухвалений у травні цього року Закон №466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податків, усунення технічних і логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» в розпал кризи має негативний характер для української економіки, збільшуючи податкове навантаження на економіку і адміністративний тиск податкових органів на бізнес.
Про це повідомив керівник економічних програм Українського інституту майбутнього Анатолій Амелін під час прес-конференції в УНІАН.
«Якщо проаналізувати законопроект, він суттєво ускладнює податковий кодекс, йде врозріз з тезами президента про те, що податки мають бути простими і зрозумілими, і дає податковим органам надмірні повноваження, збільшує податкове навантаження, збільшує штрафи і ускладнює процеси адміністрування податків. Тези президента підірвано президентським же законопроектом», - сказав Амелін.
Експерт зазначив, що ситуацію ускладнює світова економічна криза, і зі збільшенням фіскального навантаження, тиску на бізнес, законом створюються додаткові проблеми для української економіки.
Амелін навів приклад зарубіжних країн, методи виходу з кризи яких сильно відрізняються від того, що робить Україна.
«У світі застосовується фіскальне і монетарне стимулювання економіки: зниження ПДВ в Німеччині, зниження податку на прибуток у Великій Британії і тимчасове скасування податку на нерухомість, у Франції зниження на 10-15 млрд євро в найближчі 2 роки податків, тобто всі країни розуміють, що зіткнулися з ситуацією, коли скорочуються робочі місця, скорочуються надходження до бюджету і створюють стимул, щоб зберегти національну економіку, навіть вживаючи досить жорстких протекціоністських заходів», - наголосив експерт.
За словами Амеліна, план антикризових заходів в Україні є, але практично не містить інструментів стимулювання економіки. Разом з тим запускається закон №466-ІХ, який збільшує податкове навантаження, також з 1 вересня збільшується мінімальна зарплата, яку в 2021 році буде збільшено до 6500 грн, і, за словами експерта, фактично йдеться про 25-відсоткове збільшення податків для малого і середнього бізнесу.
Присутній на конференції експерт економічних програм Українського інституту майбутнього Данило Монін розповів, що до податкового законопроекту було висловлено безліч зауважень бізнес-асоціаціями. Зокрема, критиці, за його словами, піддаються такі заходи, як введення поняття конструктивних дивідендів, введення ділової мети, що, на думку експертів, збільшуватиме навантаження і податковий терор.
Монін також повідомив, що в розпал кризи, коли практично всі підприємства зазнають збитків, штрафи збільшено практично вдвічі з усіх нарахувань, і, крім того, було введено нові штрафи.
Експерт також зазначив, що законом вводиться можливість в середині року міняти план перевірок, що раніше було заборонено, при тому, що зараз існує 22 причини позапланових перевірок. Також, за його словами, законом підвищуються акцизи на сигарети з електронним нагріванням і рента на залізну руду.
Експерт також розповів про розробку альтернативного законопроекту.
«Він зараз повністю готовий, за моєю інформацією, його подано в апарат президента... Ми готові опублікувати повний текст законопроекту по відкату всіх норм, які ми перерахували... Усі бізнес-асоціації зможуть ознайомитися з тим, що пропонує інститут. Це те, що, я вважаю, має бути реалізовано, щоб відновлення економіки було успішнішим наступного року», - сказав Монін.
Як повідомляв УНІАН, 16 січня Рада ухвалила закон про внесення змін до Податкового кодексу щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних і логічних неузгодженостей у податковому законодавстві, проте лише через 4 місяці, 21 травня президент підписав цей документ.
Закон передбачає впровадження міжнародних стандартів податкового контролю для всіх учасників міжнародної торгівлі та імплементацію положень Плану протидії практикам розмивання бази оподаткування та виведення прибутку з-під оподаткування (план дій BEPS). Крім того, передбачені документом зміни забезпечують необхідні умови для реформування Державної податкової служби у форматі єдиної юридичної особи.