Конфлікт навколо ДП «Антонов» триває.

Київ. 26 листопада. УНІАН. Дії нинішнього керівництва державного концерну «Укроборонпром» спрямовані на те, щоб знищити вітчизняну авіабудівну галузь.

Про це на прес-конференції в УНІАН заявили представники українського авіабудування.

Як зазначив президент асоціації «Укравіапром» Віктор Попов, якщо авіаційна промисловість і надалі залишатиметься у віданні концерну, то її чекає незавидна доля тих підприємств, з яких «вичавлять соки», а потім продадуть через Фонд держмайна.

«Сьогодні «Укроборонпром» перетворився для авіаційної промисловості в механізм гальмування нашого розвитку. Сьогоднішні керівники розповідають дуже багато про те, що зроблено. Але що зроблено? Нічого не зроблено. За десять років у нас ні стратегія не затверджена, ні концепція, ні програма, нічого не затверджено ... Я думав, з чим порівняти діяльність «Укроборонпрому». У мене таке враження, що «Укроборонпром» - це COVID для авіаційної промисловості», - сказав він.

У свою чергу голова профкому Профспілки авіабудівників України на ДП «Антонов» Віктор Гуска додав, що підприємство перебуває в складі концерну з 2015 року, але особливих дивідендів від цього не отримало, а скоріше - навпаки.

«За 70 років існування підприємства у нас змінилося три генеральних конструктора - Антонов, Балабуєв, Ківа. А за останні п'ять років діями «Укроборонпрому» у нас керує вже сьомий керівник. Яка держава буде з нами працювати, у кого буде довіра до таких реформаторських дій? За цей час у нас не було жодного державного замовлення, яке б нам передав державний концерн «Укроборонпром» як керуюча структура», - сказав він.

Як приклад він навів контракт, який зараз виконує ДП «Антонов» для національної поліції Перу з будівництва літака Ан-178. Його доводиться реалізовувати повністю за власний кошт, а особливої ​​допомоги від концерну не було.

Останнім «нововведенням» стало рішення концерну про зміну статуту підприємства - на ДП «Антонов» хочуть запустити наглядову раду з працівників «Укроборонпрому». При цьому кожний керівник підприємства має погоджувати кожний свій крок спочатку з наглядовою радою, а після цього - затверджувати його в «Укроборонпромі». Більш того, в будь-який момент концерн може призупиняти дії існуючого керівника «Антонова» і призначати свою довірену особу. При цьому, як додав Гуска, ніякої особливої ​​відповідальності за кінцевий результат роботи підприємства концерн нести не буде.

«Такий шлях надзвичайно складний і довгий, надзвичайно затримує виробничий процес, все це шкодить підприємству», - сказав він.

Працівників «Антонова» обурює, що підприємство змушене щорічно відраховувати «Укроборонпрому» частину своїх коштів на операційну діяльність концерну. Тільки в цьому році на це пішло 150 млн грн, а за останні три роки - 265 млн грн.

При цьому, додав Гуска, з вини концерну був втрачений контракт з Азербайджаном щодо будівництва 10 літаків «Ан-178» за 240 млн дол., також зупинено контракт з Саудівською Аравією із серійного виробництва «Ан-132», а також зірвано контракт з Туреччиною щодо будівництва 9 літаків «Ан-178» з тренажерами за 590 млн дол.

«У колективі це розцінюють як виконання замовлення західних конкурентів, тому що авіаційна Україна і авіаційна промисловість в Україні на Заході не потрібна», - підсумував він.

Голова Профспілки авіабудівників України Ярема Жугаєвич нагадав, що приблизно рік тому президент Володимир Зеленський був на конференції авіабудівників, після чого дав цілком розумні доручення, які так і не були виконані.

«У нас був президент. Президент нас почув, Офіс президента розглянув ці питання. Він був на авіаційному заводі, і він доручив дати замовлення Харківському авіаційному заводу на два літака і створити національного авіаперевізника. Рік пройшов. Президент мудро сказав, адекватно тій ситуації. На жаль, дехто на це не відреагував», - сказав він.

Також Жугаєвич зазначив, що після тієї події вітчизняні авіабудівники провели два своїх з'їзди в Харкові, причому в столиці всіма способами намагалися їх зірвати. Саме на першому з'їзді і було прийнято резолюцію про необхідність створення Міністерства з питань стратегічних галузей промисловості, якому зараз «Укроборонпром» не хоче передавати шість авіабудівних держпідприємств.

«Зараз штучно стримується передача підприємств, які безпосередньо мають відношення до створення літаків, це всього шість підприємств. Чому не віддати?» - сказав він.

Як додала в.о. голова профкому Профспілки авіабудівників України на виробництві ДП «Антонов» Наталія Біла, працівники підприємства дуже обурені ситуацією, що склалася на підприємстві.

«П'ять років ми входимо до складу «Укроборонпрому», п'ять років над нами роблять якісь експерименти, впроваджують якісь реформи. Чи потрібні ці реформи підприємству і працівникам - невідомо, тому що для підприємства вони нічого доброго не несуть. Ми вкладаємо гроші в «Укроборонпром», але ніякої віддачі, ніякої допомоги у вирішенні якихось питань немає. Ми - державне підприємство, ми чекаємо державного замовлення, ми підкоряємося державі. Чому «Укроборонпром» повинен за нас вирішувати якісь проблеми, чому в статуті вони вказують те, що вони мають право підписувати за керівників нашого підприємства якісь договори?» - сказала вона.

Також, за її словами, у працівників підприємства виникає цілком резонне запитання, навіщо «Антонов» перераховує «Укроборонпрому» мільйони гривень замість того, щоб витрачати ці кошти більш ефективно.

«Працівники хочуть знати, навіщо ця паразитує команда? Чому ми замість підвищення зарплат, премій, щоб наші працівники жили в добробуті, маємо виплачувати дуже великі кошти?» - акцентувала  Наталія Біла.

Фото:  https://photo.unian.ua/theme/101663-press-konferenciya-predstaviteley-aviacionnoy-otrasli-sumeet-li-sohranit-ukraina-flagman-aviaproma-gp-antonov-v-unian.html

Довідка УНІАН. ДП «Антонов» - найбільший і єдиний в Україні виробник транспортних, пасажирських літаків і літаків спеціального призначення. У числі найбільш відомих розробок підприємства - літаки Ан-32, Ан-148, Ан-158, Ан-74, Ан-124, Ан-70 і Ан-225.