Київ. 19 вересня. УНІАН. Спостерігачі за виборами підготували нову платформу для майбутньої парламентської кампанії, а також альтернативний ресурс якісного інформування виборців під назвою «Виборомат».
Про це під час прес-конференції в УНІАН повідомили медіа-експерти.
Голова Комітету «Рівність можливостей», доктор наук із соціальних комунікації Олександр Чекмишев розповів, як саме відбуватиметься моніторинг. Зокрема, він повідомив, що дослідження, яке розпочалося 1-го вересня, охоплює всі області України, з Донецькою і Луганською, а також АР Крим (там проводиться оглядовий моніторинг ситуації в інформаційному просторі).
«Щоб зрозуміти масштаби цього моніторингу, назву декілька цифр. Це буде 45 регіональних і 7 загальнонаціональних телеканалів, це буде 76 регіональних та 6 столичних газет, 68 та 4 інтернет-сайти відповідно, також 3 загальнонаціональні радіокомпанії. Суб’єктами (дослідженні – УНІАН) стали ті партії і блоки, які зареєстровані в ЦВК. Причому не 5-7 фаворитів, як це було під час попередніх кампаній, в тому числі в 2012 році. Цього разу ми будемо моніторити всіх зареєстрованих», - пояснив Чекмишев.
За його словами, моніторинг має відповісти на декілька головних запитань: чи отримали виборці інформацію достатню для прийняття усвідомленого і адекватного рішення, щоб вибір був свідомим; чи мали суб’єкти виборчого процесу, експертного середовища рівний доступ до медіа, чи забезпечували медіа такий доступ і т.д.
Крім того, як пояснив експерт, моніторинг покаже, як поряд із учасниками перегонів, у виборах беруть участь перші особи держави (президент, прем’єр-міністр, голова Верховної Ради), тобто коли вони справді виконують обов’язки, а коли є представниками своїх партій.
PhD із соціальних комунікацій, керівник інформаційних проектів Асоціації «Спільний простір» Леся Ярошенко розповіла про активність, яка синергетично посилюватиме моніторинг ЗМІ, йдеться про новий інформаційний продукт – «Виборомат». За допомогою цього ресурсу на сайті «Український монітор» громадські активісти і пересічні громадяни можуть дізнатися: хто йде на вибори; що кандидати пропонують у своїх програмах; що заявляють і коментують у ЗМІ і т.д. На думку експертів, цей ресурс допоможе громадянам підготуватися до виборів, керуватися тверезим аналізом, а не емоційними гаслами чи особистими симпатіями.