Через перепідпорядкування природоохоронних відомств облдержадміністраціям почастішали випадки незаконної діяльності на заповідних об'єктах – експерти

Київ. 29 липня. УНІАН. Через перепідпорядкування природоохоронних відомств обласним державним адміністраціям унаслідок безграмотної адміністративної реформи у природоохоронній галузі почастішали випадки незаконної діяльності на заповідних об'єктах України.

Про це на прес-конференції в УНІАН повідомив заступник голови Національного екологічного центру України Олексій Василюк.

За його словами, після упровадження адмінреформи природоохоронної галузі, яка завершилася в травні минулого року, була припинена діяльність обласних підрозділів при Міністерстві екології і природних ресурсів, і замість них в областях були утворені департаменти екології природних ресурсів при ОДА.

«Якщо раніше в кожній області був орган при Мінприроди, який перешкоджав місцевим чиновникам дерибанити природні ресурси, то сьогодні в кожній області є кишеньковий підрозділ обладміністрації, який за примхою чиновника може погоджувати будь що», - сказав Василюк.

«І дехто з них погоджує полювання, відведення ділянок у заповідних об'єктах, спалювання сухої рослинності й інші речі, які взагалі незаконні», - додав експерт.

За його словами, з одного боку, це лише зміна вивіски, а з іншого – кожна область розробила свої положення, які вигідні конкретному чиновникові. При цьому більшість положень були підготовлені безграмотно.

При цьому Василюк наголосив, що чинний Закон України «Про природно-заповідний фонд» свідчить: заповідними об'єктами займаються обласні органи при Мінприроди. Втім, зазначив експерт, їх вже понад рік не існує.

«Таким чином, в Україні останній рік законно займатися заповідними об'єктами, а це 6% від площі України, не може ніхто», - сказав Василюк.

За його словами, є ще маса недоліків адмінреформи, одним з яких є те, що тепер немає кому видавати дозволи на викид промислових відходів підприємств. Відповідно, не маючи дозволів, жодне підприємство не може вивезти свої відходи на полігон законно, а робитиме це в місцях, які для цього не призначені.

У свою чергу, активістка Міжнародної благодійної організації «Екологія – Право – Людина» Катерина Норенко повідомила, що через невдалу адмінреформу майже 8 тисячами заповідних об'єктів тепер займаються кілька працівників Мінекології, які не можуть справлятися з таким обсягом робіт.

За її словами, в управліннях міністерства зберігалися цінні карти, плани і документи, які встановлювали межі і природоохоронні об'єкти заповідних територій. Проте деякі з них унаслідок адмінреформи були загублені, що дозволяє вести на заповідних територіях незаконну діяльність або проводити самовільні забудови.

Також присутній на прес-конференції представник Дружини охорони природи «Зелене майбутнє» Петро Тестов зазначив, що адмінреформа готувалася дуже непрофесійно, і екологи попереджали про це чиновників, але вони не звертали уваги на такі зауваження.

«Ми про це попереджали ще на етапі, коли цей закон подавався до Верховної Ради, але до наших пропозицій ніхто не дослухався», - сказав Тестов.

Довідка УНІАН. 16 жовтня 2012 року парламент України ухвалив Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (щодо оптимізації повноважень органів виконавчої влади у сфері екології і природних ресурсів, зокрема на місцевому рівні). Відповідно до цього закону, Кабмін скасував природозаповідні відомства при Міністерстві природи, створивши при цьому умови для появи схожих відомств при облдержадміністраціях.