Оприлюднено люстраційний список, до якого увійшли 96 зі 120 депутатів Київради

Київ. 22 квітня. УНІАН. Представники київської громади оприлюднили перший люстраційний список кандидатів у депутати Київради, до якого увійшли 96 зі 120 нинішніх депутатів міськради.

Про це на прес-конференції в УНІАН повідомив представник Аналітично-дослідницького центру «Інститут міста» Олександр Сергієнко.

“На двох сторінках 96 прізвищ. Практично в Київраді залишилось 13 членів блоку Кличка первісного, 9 членів блоку БЮТ і двоє “катеринчуківців”. А решта – 96 - вони тут, на цих двох сторінках”, - сказав він.

За словами експерта Корпорації стратегічного консалтингу «Гардарика» Костянтина Матвієнка, це не офіційний список Люстраційного комітету, а громадська ініціатива. Запропонований люстраційний список сформовано за певними критеріями з урахуванням юридичних фактів.

За словами Сергієнка, до списку увійшли депутати Київради, які складали “більшість Черновецького”, депутати, які вийшли із фракцій “Батьківщина”, “УДАР” і Блоку Миколи Катеринчука. “На нашу думку, вони втрачають моральне право бути депутатами Київради”, - пояснив Сергієнко.

Також, повідомив він, до списку включені особи, які займали відповідальні посади в органах державної влади у період президентства Віктора Януковича та в органах місцевої влади столиці починаючи з 2006 року.

За словами Сергієнка, список не остаточний і буде в подальшому розширюватися. Найближчим часом його планується оприлюднити в соціальних мережах, зокрема у Facebook, для широкого обговорення громадськістю, внесення змін, доповнень тощо.

Як нагадав Сергієнко, розпочинається процес висунення кандидатів у Київраду від партій і незабаром будуть затверджені відповідні списки.

“Ми будемо стежити за тими, хто висувається. І звернемо увагу не лише на сильні кандидатури, а й на відверто слабкі. Тому що зараз партії взяли на озброєння таку технологію, що вони за домовленістю з якимось грошовим мішком будь-яке прізвище висувають, і він іде по мажоритарці, а партія висуває проти нього слабкого кандидата. Я хочу попередити лідерів партій, що ми будемо відслідковувати такі відверто слабенькі кандидатури і звертати на це увагу громадськості”, - заявив Сергієнко.

У свою чергу представник Київської ландшафтної ініціативи Володимир Колінько нагадав про різні процеси “боротьби” в Києві, наприклад, за Гостинний двір, за будівлю на вулиці Гончара, за сквери тощо.

“У Києві потрібно відновити справедливість. І це повинні зробити депутати. Але які депутати це будуть робити? Чи будуть люди, які вже так знайомі один з одним, так “перетерли” всі проблеми... Вони “перетруть” уже все, що завгодно. Потрібна мораль. А яка може бути мораль впритул до людей, які вже були в одній партії, вийшли з другої, продавали, голосували, як ми знаємо? Якщо ми хочемо, щоб Київ змінився, не можна продукувати одні й ті ж персоналії, які вже так себе заплямували”, - наголосив Колінько.

Сергієнко пообіцяв, що скоро буде складено люстраційний список кандидатів на посаду мера Києва.

Крім того, на прес-конференції були озвучені вимоги представників громади до політиків, партій, осіб, що збираються взяти участь у місцевих виборах 25 травня. Як зазначив Сергієнко, вимоги стосуються відновлення справедливості у Києві, зокрема у сфері земельних відносин.

“Колись міський голова Попов назвав цифру 75 млрд грн - це вартість вкраденої землі та майна, і площа землі - десь 3,5 тис. га. За моїми підрухунками, у 2006 році розмір зелених зон скоротився мінімум на 3 тис. га. Ми вимагаємо перегляду, ревізії рішень Київради. Всі незаконні землевідводи мають бути скасовані”, - наголосив Сергієнко, звертаючи увагу на підготовлений громадою список “найбільш кричущих” об’єктів.

Також, за його словами, є вимога внести до виборів зміни у законодаство “і зафіксувати те, що в Києві існує виконавчий орган Київради, а не якийсь фантом, що має владу і нікому не підпорядковується”.

За словами Сергієнка, Київрада повинна мати право та зобов’язана утворювати власний виконавчий орган, який буде очолювати Київський міський голова, а повноваження Київської міськдержадміністрації та її голови повинні бути обмежені виключно наглядовими та координаційними функціями.