Огризко заявляє про намір реалізувати законодавчі ініціативи громадянського суспільства у сфері освіти

Київ. 20 вересня. УНІАН. Колишній міністр закордонних справ Володимир Огризко, який балотується до Верховної Ради України за виборчим списком Української платформи "Собор", заявляє про намір реалізувати законодавчі ініціативи громадянського суспільства у сфері освіти.

Про це В.Огризко заявив сьогодні в УНІАН під час круглого столу "Деградація освіти в Україні: хто винен і що робити".

"Ми, як політична сила, яка йде до влади, готова справді співпрацювати і відпрацьовувати ті речі, які на сьогодні будуть адекватні. Ми, безумовно, матимемо представництво у наступному парламенті, тому зараз ми й хочемо налагодити зв'язок з громадськими організаціями і спеціалістами для того, що напрацювати найбільш оптимальний законопроект про вищу освіту", - сказав В.Огризко.

За його словами, останні кроки влади у сфері освіти спрямовані не на реформу та інтеграцію до Болонської системи, а навпаки - на повернення її "у русло совкової реальності".

У свою чергу голова правління ГО "Центр освітнього моніторингу" Павло Полянський наголосив, що закон про вищу освіту не повинен ухвалюватися у передвиборчий період. "Найкращий час для будь-яких реформаторських кроків — це 2013-2014 роки. Це між парламентськими та президентськими виборами. Бо рік перед виборами дуже зручний для ухвалення політично мотивованих рішень", - вважає він.

Водночас, на думку експерта, Україні вже не обійтися лише прийняттям закону про вищу освіту. "Без того, щоби в цілому модернізувати правове поле української освіти, необхідно прийняти рамкове законодавство, яке стосується дошкільної освіти, загальної середньої освіти, професійної, яка взагалі сьогодні є упосліджена, післядипломної і наукової діяльності справу не вирішити. Воно все занадто пов'язано", - переконаний П.Полянський.

Директор Центру тестових технологій і моніторингу якості освіти Ігор Лікарчук повідомив, що згідно з результатами участі європейських країн у Болонському процесі у квітні цього року Україна отримала 2,2 бали за п'ятибальною оцінкою. "Тобто будучи в 2005 році однією з перших країн, яка була біля джерел зародження Болонського процесу, ми виявилися на 42 з 43 місць за результатами семирічної роботи. Це серйозний сигнал, куди почала відкочуватися наша освіта", - зазначив він.

І.Лікарчук визначив три головні проблеми національної системи освіти, зокрема, - архаїчна система адміністративного управління, радянська система економіки та відсутність якості надання освітянських послуг.

"Стан вищої освіти не є проблемою виключно одного міністра, це дійсно є суспільною проблемою. І це є наслідком суспільної кризи, яка призводить до відсутності консенсусу", - у свою чергу додав голова Української асоціації студентського самоврядування Олександр Смірнов.