2011 рік відзначився комерціалізацією освітньої діяльності - експерт

Київ. 20 грудня. УНІАН. 2011 рік відзначився комерціалізацією освітньої діяльності.

Як передає кореспондент УНІАН, таку думку директор Міжнародної благодійної організації «Центр тестових технологій та моніторингу якості освіти» Ігор ЛІКАРЧУК висловив сьогодні на прес-конференції у Києві.

 

Він зауважив, що наразі також існує тенденція до уподібнення сучасної освіти до радянської моделі освіти.

Іншою негативною тенденцією у 2011 році у сфері освіти І.ЛІКАРЧУК назвав не виконання програми економічних реформ Міністерством освіти і науки, молоді та спорту.

“За минулий рік прийнято більш як 30 нормативних документів. Але мені здається, що реформи в освіті й закінчилися на етапі прийняття цих нормативних документів”, – сказав експерт.

“Я дуже хотів би назвати хоча б 5-6 нормативних документів, які, на мою думку, ведуть українську освіту до європейської. Таких немає”, – додав він.

Рішення щодо підпорядкування всіх вишів Міністерству освіти І.ЛІКАРЧУК назвав підтвердженням тенденції до “небезпечного явища” централізації управління освітою.

Окремо І.ЛІКАРЧУК виділив тенденцію до комерціалізації освітньої діяльності у 2011 році. За його словами, саме цього року вона “набула параметрів і характеристик, яких не було за всі 20 років існування незалежної української системи освіти”.

У свою чергу, директор громадської організації «Центр освітнього моніторингу» Павло ПОЛЯНСЬКИЙ оприлюднив свій «рейтинг» 10 найрезонансніших подій у сфері української освіти у 2011 році.

На перше місце він виніс дебютне потрапляння двох українських університетів – НТУ “КПІ” та Донецького національного університету – до “ТОП-700” рейтингу кращих університетів світу QS World University Rankings 2011.

Іншими резонансними подіями, на думку П.ПОЛЯНСЬКОГО, стали студентські акції протесту проти розробленого Міносвіти законопроекту про вищу освіту; дискусія в експертному середовищі та серед громадськості щодо змісту нового закону про вищу освіту; події довкола призначення виконуючого обов’язки ректора НТУ “КПІ”.

Крім того, резонансними П.ПОЛЯНСЬКИЙ назвав “чергову підручникову “епопею”, а також “меседж, кинутий суспільству, що Україна першою в світі нібито невідкладно переходитиме до електронних підручників”.

До «рейтингу» експерта також увійшли підготовка та проведення ІІІ Всеукраїнського з’їзду працівників освіти; продовження курсу Міносвіти на послаблення ролі зовнішнього незалежного оцінювання при вступі до вишів і невдалий, на думку П.ПОЛЯНСЬКОГО, експеримент з “електронним вступом”.

“Також до «десятки» я б включив проблему з реалізацією законодавчого припису про обов’язкову освіту 5-річних дітей, неодмінно у дитячих дошкільних навчальних закладах”, – сказав П.ПОЛЯНСЬКИЙ.

Серед інших резонансних подій року у сфері освіти експерт назвав затвердження нової редакції Державних стандартів початкової та загальної середньої освіти.

“До «десятки» я також включив відомий “букетний” казус, а також перманентне циркулювання чуток про усунення з посади міністра освіти, науки, молоді та спорту”, – додав П.ПОЛЯНСЬКИЙ.

При цьому експерт висловив думку, що чутки про відставку Дмитра ТАБАЧНИКА з посади міністра освіти поширюються навмисно.

Також П.ПЛЯНСЬКИЙ перелічив виклики, які, на його думку, стоять сьогодні перед українською освітою. Зокрема, це оновлення змісту освіти відповідно до загальноприйнятих європейських стандартів; створення національної системи моніторингу якості освіти; викорінення корупції; завершення інформатизації та впровадження інформаційних технологій в навчально-виховний процес; децентралізація управління освітою та відновлення діалогу з громадянським суспільством.

Крім того, П.ПОЛЯНСЬКИЙ виділив тенденції у сфері освіті, що проявилися протягом 2011 року. Зокрема, за його словами, це згортання започаткованих в усі попередні періоди освітніх реформ і “маніпулятивне приписування власній діяльності досягнень попередніх років” керівниками у сфері освіти. “З 89-го року батьки мають право обирати мову навчання для своїх дітей. Цього року нам повідомили, що вперше їм в цьому році надали таке право”, – навів приклад експерт.

Також він зауважив, що підручники мовами національних меншин видавалися з перших років Незалежності України. “В цьому році ми почули, що вперше в 2011 році такі підручники були надруковані”, – сказав П.ПОЛЯНСЬКИЙ.

Експерт наголосив, що у 2011 році влада не виконала низку наданих раніше обіцянок. Зокрема, про підключення усіх шкіл до інтернету, повне забезпечення дітей шкільними автобусами та забезпечення учнів 11-х класів підручниками до початку навчального року.