Чи варто робити людей «гвинтиками» великої компанії

В рамках роботи Лабораторії УНІАН «Зроби себе сам» пройшло експертна дискусія від Студії управління часом BogushTime під гаслом: «Як сформувати команду?»

13-те засідання Дискусійного клубу «Міцний горішок» від Студії управління часом BogushTime відбулося в п’ятницю, 13 травня, в УНІАНІ. На «шабаші» власників бізнесу, топ-менеджерів, hr-менеджерів, рекрутерів під гаслом: «Як сформувати команду?» постало нове питання: Чи завжди потрібна команда?

В результаті обговорень виникли три нові теми: «Життєві цілі», «Місія компанії», «Лідерство».

Учасники «Міцного горішка» виділили різні команди: постійна – незмінний колектив компанії, проектна (робоча група) – набираються люди виключно під проект, віртуальна – набір людей під певні завдання, вони на живо не бачаться.

Від цього розподілу, на думку учасників і експертів, залежить ефективність праці всіх представників команди. Постійна команда знайома між собою, вони бачаться, підтримується корпоративний дух.

В проектах людину тримає зацікавлення у чомусь новому, але часто проект завершується і з командою прощаються, лише гнучкі – переходять на інший проект в рамках компанії. «Проект має початок і кінець», - зауважує Олена ЛАМАНОВА.

Експерт Віталій МИХАЙЛОВ, директор по країнам СНГ компанії WORLD STAFF ®, член правління HR Комітету EBA, автор і ведучий телепрограми «ПЕРСОНАЛ. КАР`ЄРА. БІЗНЕС» на каналі «UBC» вважає, що робоча група на суботник не піде.

Експерт Ольга ЛОНДОН, директор з управління людськими ресурсами, IDS GROUP Ukraine підтримує користь проектного підходу. «Це забезпечує набирання людей завдяки їх особливостям, - каже вона. - Працюють професіонали».

«Має сенс створювати команди під проекти. Наприклад, так як це у Фейсбуку – кожен займається тим, що подобається», - коментує Костянтин КОПТЕЛОВ. Віртуальна команда – побачитись дуже складно, щоб відчувати якусь силу разом, але є можливість виконувати тільки свої улюблені задачі, що люди з задоволенням роблять.

Ольга ЛОНДОН вважає, що для віртуальних команд потрібен віртуальний майданчик, на якому буде відбуватись спільна комунікація команди.

Модератор заходу Людмила БОГУШ асоціює команду з маніпуляцією, бо часто компанії словом «команда» намагаються персоналом маніпулювати. Олександр ТОЛСТОЙ погоджується з цією думкою. Але, як гроші впливають на мотивацію персоналу та чи можна робити «уравняловку»? Марина СБРОДОВА вважає, що зарплатня для команди різна, в залежності від результатів, але посилити команду можна тільки ідеологією.

Костянтин КОПТЕЛОВ зауважив, що згідно з одним із досліджень люди виявляли бажання безкоштовно працювати заради досвіду у відомих компаніях з гарною репутацією. Але навіть за гроші відмовлялися працювати в деяких компаніях. Людмила БОГУШ підхопила, що дійсно люди дивляться на стандарти компанії: корпоративний одяг, процедури, меблі, чистоту, рівень спілкування.

Також піднімалось питання: «Чи варто людей робити «гвинтиками» великої машини?». Адже втрачається особливість кожної людини, яка так цінується у проектних командах. Чи дійсно варто працювати лише за посадовими інструкціями, прописаними процедурами? Учасники поділились на два табори: за і проти чітко прописаних завдань персоналу.