Пасажири хочуть їздити в потягах з доступом до Інтернету і мінімаркетами - дослідження

Українські пасажири хочуть мати в потягах доступ до Інтернету і мінімаркети.

Про це свідчать дані дослідження з вивчення потреб пасажирів у додаткових послугах в потягах далекого слідування, приміських потягах підвищеної комфортності і на вокзалах, проведеного консорціумом «Менеджмент консалтинг груп» (МКГ) і обнародуваного сьогодні на прес-конференції в УНІАН.

За словами керівника аналітичної групи консорціуму Дмитра ПОДТУРКІНА, «система послуг, яка необхідна нашим пасажирам, якісно відрізняється від системи послуг, що склалася».

Як сказав керівник соціальних проектів МКГ Дмитро ГРОМАКОВ, згідно з дослідженням, на вокзалах пасажири хотіли б бачити зали для тих, що палить, інтернет-кафе, служби виклику таксі. У потягах далекого слідування - доступ до Інтернету, мінімаркети, кімнати для переодягання, пункти обміну валют і медичного обслуговування. У приміських потягах підвищеної комфортності пасажирам не вистачає Інтернету, а також медичного обслуговування, окремих вагонів для пасажирів з дітьми, послуг супроводу дітей і літніх людей, пледів. Крім того, пасажири виступають за введення інформаційних рядків та електронних табло у вагонах, де б відображалися назви станцій.

Також для пасажирів важливі умови страхування, і вони висловлюються за самостійний вибір умов страхування і страховика. Відповідно, на думку опитаних, ця послуга не повинна входити у вартість квитка.

Таким чином, відзначив Д.ПОДТУРКІН, якщо раніше здебільшого сервіс концентрувався на вокзалах, то зараз, через те, що швидкість потягів зростає, а час проміжних стоянок скорочується, пасажири вимагають наявності того ж сервісу безпосередньо в потягах.

«Надання пасажирам додаткових послуг, як правило, не вимагає великих капіталовкладень, а лише певного рівня організаційної роботи», - відзначив він. За його словами, наприклад, вагони-ресторани, про неефективність роботи яких говорить «Укрзалізниця», можна переобладнати в мінімаркети.

При цьому Д.ПОДТУРКІН додав, що надання додаткових послуг пасажирам є одним з найголовніших напрямів, які дають змогу знизити збитковість пасажирських перевезень. «Укрзалізниця» це розвиває, однак поєднання функцій господарюючого суб`єкта і органу держуправління не дозволяє концентруватися на просуванні таких послуг. На нашу думку, цим повинні займатися або спеціалізовані дочірні компанії, підлеглі «Укрзалізниці», або приватні компанії», - сказав Д.ПОДТУРКІН.

Він також повідомив, що МКГ проводив дослідження за власною ініціативою, проте його результати планують передати в «Укрзалізницю».

Також Д.ПОДТУРКІН повідомив, що на другому етапі дослідження МКГ планує визначити ціну, яку пасажири готові заплатити за названі ними додаткові послуги в потягах.

Дослідження проводилось методом опитування фокус-груп. Загалом було організовано 9 фокус-груп по 8 осіб різної статі і рівня доходів, в яких учасники ділились за віком, - 18-24, 25-35, 35 і більше років.