Полтавський тепловозоремонтний завод розробив програму модернізації українського парку тепловозів

Полтавське ВАТ "Тепловозоремонтний завод" (ТРЗ) розробило програму модернізації українського парку тепловозів «Від модернізації локомотива до конкурентоспроможної економіки».

Про це сьогодні на прес-конференції в УНІАН повідомив генеральний директор підприємства Сергій ПАВЛЮЧЕНКО.

За його словами, програма, розроблена ТРЗ, дасть змогу стати до ладу понад 4-м тисячам тепловозів тільки в Україні. При цьому, зазначив С.ПАВЛЮЧЕНКО, відновлений тепловоз володіє всіма характеристиками нового.

“На сьогодні ступінь зношеності тягового составу в Україні становить 68,6%. Велика частина рухомого складу, що знаходиться в роботі, експлуатується вже понад 20-25 років, корисний термін його служби практично вичерпаний, що помітно позначається на економічності, якості та безпеці перевезень. У разі реалізації програми модернізації тепловозного парку, розробленої ТРЗ, держава зможе економити 600 млн. грн. щороку”, - сказав гендиректор ТРЗ.

Разом з тим, він підкреслив, що коштів на швидке оновлення тягового складу шляхом придбання нових локомотивів у держави немає. «Необхідно якомога скоріше знайти альтернативні шляхи його оновлення, що дасть змогу найбільш оптимально вирішити це завдання. У зв`язку з цим ТРЗ виступає ініціатором стратегії модернізації тягового рухомого складу, що складається з 7 програм модернізації найбільш поширених на наших дорогах тепловозів», - додав С.ПАВЛЮЧЕНКО.

Він повідомив, що в арсеналі запропонованих ТРЗ рішень - нові силові установки Коломенського тепловозобудівного заводу, дизель-генераторні агрегати Zeppelin-Caterpillar, модернізаційні пакети Superskid з дизелем 7FDL компанії General Electric.

Згідно з прес-релізом, поширеному ТРЗ, «модернізовані тепловози оснащуються сучасними мікропроцесорними системами контролю, управління і діагностики. Істотно поліпшуються умови праці локомотивних бригад. І найголовніше - радикально скорочуються експлуатаційні витрати. Значно збільшуються міжремонтні пробіги, на 20-30% скорочується споживання паливно-мастильних матеріалів». «Оновлена техніка задовольняє найжорсткішим вимогам екологічної чистоти. Передбачене і сервісне обслуговування модернізованих тепловозів, а також підготовку фахівців для їх експлуатації», - йдеться в прес-релізі підприємства.

За словами С.ПАВЛЮЧЕНКА, за умови реалізації проекту на Полтавському тепловозоремонтному заводі можна модернізувати близько 100 тепловозів на рік. «У режимі конвеєра в роботі одночасно можуть знаходитися 20 тепловозів, час, необхідний на повну модернізацію одного тепловоза, - 1-3 місяці», - уточнив він.

При цьому, за даними гендиректора ТРЗ, в Україні кількість тепловозів, що вимагають модернізації, становить близько 4 тис. одиниць

С.ПАВЛЮЧЕНКО переконаний, що запропонований проект має державне значення і потребує урядової підтримки. «Вже сьогодні ясно, що «Проект» викличе величезний інтерес у всіх, для кого важливий пошук найбільш ефективних шляхів оновлення тяглового составу», - вважає гендиректор ТРЗ.

Він також повідомив, що з 6 по 8 вересня в Полтаві на базі ВАТ «Тепловозоремонтний завод» відбудеться міжнародна науково-практична конференція «Тяга 1520. Модернізація: практика і перспективи».

Як наголошується в прес-релізі, поширеному ТРЗ, про своє бажання взяти участь у конференції заявили вже більше 100 делегатів з різних регіонів України, а також країн близького і далекого зарубіжжя. «Це представники Кабінету міністрів України, Міністерства транспорту і зв`язку, топ-менеджмент "Укрзалізниці" і залізничних компаній інших країн, директори підприємств гірничовидобувної промисловості, керівники фінансових, лізингових і консалтингових компаній, які готові обговорити перспективи модернізації та особливості її фінансування, а також представники іноземних компаній і їх представництв в Україні», - йдеться в прес-релізі.

Довідка УНІАН. Полтавський тепловозоремонтний завод ремонтує тепловози ТЕП-70, 2ТЕ-116, ТЕМ-7 і М-62 усіх модифікацій.

Потужність заводу розрахована на ремонт 800 дизелів по 60-70 секцій на місяць, проте зараз завод ремонтує тільки по 10 секцій. 60% засобів виробництва зношені. 13% виробництва заводу становить випуск запасних частин. Рентабельність виробництва становить близько 10%. Головним замовником підприємства є "Укрзалізниця".

З 1 жовтня 1994 р. Полтавський тепловозоремонтний завод - акціонерне товариство відкритого типу.