«ФІНАНСОВІ ПОРУШЕННЯ», ВСТАНОВЛЕНІ КРУ В ДІЯЛЬНОСТІ «УКРЗАЛІЗНИЦІ», ЗА 2005-2006 РР. НЕ ВІДПОВІДАЮТЬ ДІЙСНОМУ СТАНУ СПРАВ

«Фінансові порушення», встановлені ГоловКРУ в діяльності «Укрзалізниці» за 2005-2006 рр. не відповідають дійсному стану справ.

Про це йдеться в листі від 5.12.2006 на ім’я Голови Головного контрольно-ревізійного управління України П. Андрєєва щодо Акту про результати ревізії Державної адміністрації залізничного транспорту України від 15.11.2006 № 05-21/41 генеральний директор «Укрзалізниці» Володимир Козак вказує на заперечення та зауваження до Акту.

Зокрема, щодо звинувачень КРУ про надання в 2005-2006 рр. «Укрзалізницею» послуг з перевезення вантажів за економічно необґрунтованими та збитковими тарифами, то в своїй діяльності «Укрзалізниця» користувалася Угодою про проведення узгодженої політики у визначенні транспортних тарифів в сфері залізничного транспорту на підставі Рішення Ради голів урядів СНД, яка ратифікована Законом України від 10.02.1998. 

Стосовно рішень про встановлення єдиних виняткових ставок, то вони приймалися при перевезеннях таких вантажів як зерно, нафтопродукти, чорні метали тощо через порти України для створення більш конкурентних тарифних умов. Існує документальне підтвердження фінансових результатів, які встановлюють досягнення позитивної рентабельності, зокрема в діяльності ЗАТ «Інтертранс», ТОВ «УКР-ТОК», ТОВ «Транссервіс».

Висновки ревізії про порушення методики розрахунку і порядку використання орендної плати в частині визначення експертним шляхом вартості орендованих нежитлових приміщень, «Укрзалізниця» зазначає, що договори оренди нерухомого майна, що належить до державної власності укладаються між орендарем та Фондом держмайна України – орендодавцем, який приймає остаточне рішення. «Укрзалізниця» при цьому є лише балансоутримувачем й погоджує передачу в оренду відповідного приміщення та термін дії договору.

Всього в листі ген директора «Укрзалізниці» В. Козака на ім’я Голови КРУ вказується на 17 суттєвих заперечень до висновків ревізорів. Нинішній керівник «Укрзалізниці» виявив професійний підхід до оцінки результатів роботи свого попередника, Василя Гладких, на відміну від ГКРУ.