Слухачі школи соціальної апітерапії для воїнів АТО створили кооперативи з виробництва подарункових наборів з меду

Київ. 1 грудня. УНІАН. На Хмельниччині слухачі школи соціальної апітерапії для воїнів АТО створили кооперативи з виробництва подарункових наборів з меду.

Про це сьогодні під час прес-конференції в УНІАН розповіла голова БФ «Зміцнення громад» Тетяна Василик.

«Український кооперативний альянс у співпраці з фондам «Зміцнення громад», Європейською соціальною академією за підтримки МЗС Польщі розпочав унікальний соціальний проект, який називається «Школа соціальної апітерапії для воїнів АТО»… Наразі вже 40 родин сконсолідувались в одному кооперативі, приблизно така ж кількість в іншому і це люди, які знають, що будуть робити завтра, через рік, вони мають розроблені бізнес-плани, які постійно вдосконалюються. Вони розпочали виробництво лінійки унікальних продуктів для новорічних наборів подарункових, куди вкладають свою душу та тепло», - розповіла вона.

У свою чергу, президент Українського кооперативного альянсу Зиновій Свереда наголосив на тому, що проект соціальної апітерапії для воїнів АТО полягав не лише у їхній реабілітації, а й у залученні їхніх родин до цього процесу.

«Дуже важливо, щоб воїни АТО якнайшвидше знайшли себе в суспільстві і не мали проблеми з працевлаштуванням. Наше гасло дуже просте. Якщо підприємці не беруть тебе на працю, стань підприємцем сам. Ми обрали кілька професій, перш за все, бджільництво і відштовхуючись від даної професії, ми розпочали навчання дуже простих речей… За два місяці, ми отримали два кооперативи «Медокрай», який буде формувати партії якісного меду без антибіотиків та «Фронт-мед», де залучені воїни АТО, їхні дружини, діти саме по переробці та створенню продуктів. Відбувається багато успішних ініціатив, які ідуть від навчання до продукту. Ми впевнені в тому, що дані проекти будуть розвиватись», - сказав він.

У той же час підприємець, соціальний партнер проекту Василь Міракін наголосив на тому, що наразі дуже важливо в Україні розвивати середній клас.

«Ті хлопці, які поїхали на передову захищати Україну, вони проявили волю характеру. Більшість людей, які стикнулись з економічними труднощами в країні, поїхали на заробітки. Ті люди, які поїхали на передову і зараз повернулись у них є головне для підприємництва – воля характеру. Це є характер, який може рішуче діяти і в бізнес-середовищі. Головне їм дати правильні навички. По-друге, я підтримав даний проект, бо побачив, що в ході роботи Школи соціальної апітерапії, люди вже своїми руками роблять готовий, закінчений продукт… Якщо їм допомагати, у нас зародяться потужні підприємства середнього класу. Тому я вбачаю, що цих хлопців не тільки потрібно адаптовувати. Я вважаю, що це ті люди, які будуть розбудовувати Україну», - сказав він.

Співзасновник кооперативу «Фронт-мед», учасник АТО Максим Петрик розповів наступне: «У 2014 році мені довелось вирушити на схід України, як і багатьом нашим хлопцям, для захисту нашого суверенітету. Повернувшись з АТО, стикнувся з проблемою – з тим, що учасникам бойових дій, дуже важко знайти своє місце у суспільстві і працевлаштуватись. І тут я дізнався про таку цікаву річ як школа соціальної апітерапії… Навчання було цікаве, було дуже приємно спілкуватись і дізнаватись нову інформацію, переймати досвід у спікерів, які на практиці відчули, знають та практикують те, про що я тільки дізнавався. Закінчивши школу соціальної академії, ми вирішили створити соціальний кооператив «Фронт-мед». Хочу зазначити, що це некомерційний проект. Це соціальний проект, який направлений на те, щоб допомогти знайти місце в житті, підвищити свій фінансовий, моральний статус людям, які повернулись із зони АТО, їхнім сім’ям, а також тимчасово переселеним особам. На даний момент у нашому соціальному кооперативі близько 40 сімей воїнів учасників АТО приймає участь, створена навчальна-виробнича база, де дружини воїнів-АТО навчаються та виробляють перероблену медову продукцію, яку хочемо донести до людей, показати якісний та конкурентноздатний продукт на українському ринку».

Учасники прес-конференції також висловили сподівання, що вже за рік про продукцію, яку виробляють кооперативи, знатимуть і за межами України.