Київ. 29 вересня. УНІАН. Ухвалення Верховною Радою закону про врегулювання роботи таксі, легкових автомобілів на замовлення та інформаційно-диспетчерських служб збільшить вартість виклику машини в 1,5 раза у зв'язку зі збільшенням витрат диспетчерських служб і можливим зростанням корупційних ризиків.
Про це на прес-конференції в УНІАН повідомив представник таксі «Оптимальне» В'ячеслав Авраменко.
«Законопроектом передбачено, що диспетчерські служби можуть працювати тільки окремо на таксі, окремо на перевізників на замовлення і окремо на перевізників за викликом. Це призведе до необхідності створення нових юридичних осіб, які не потрібні. У результаті весь тягар витрат ляже на кого? На пасажирів. Ми вважаємо, що після ухвалення закону вартість виклику таксі зросте не менш ніж в 1,5 раза. Різниця піде на зберігання папірців і в кишеню силовиків у вигляді хабарів», - зазначив Авраменко.
За його словами, після ухвалення закону деякі сервіси, такі як Blablacar, змушені будуть піти з ринку.
«Законопроект сирий і має заплутані формулювання. В результаті ухвалення закону деякі сервіси підуть з ринку. Наприклад, Blablacar припинить існування в легальному полі, тому що ліцензії поширюватимуться на окремі області і диспетчерська служба не зможе відправляти машину з однієї області в іншу», - сказав Авраменко, додавши, що ліцензування на рівні регіонів сприяє виникненню корупції. «У кожному обласному центрі будуть фірми мера, а у нього є можливість анулювати ліцензії», - наголосив учасник ринку.
Крім цього, представник таксі «Оптимальне» зазначив, що законопроект вводить застарілі норми.
«Міністерство пропонує видавати пасажирові паперовий чек, мати паперову страховку, диспетчерські служби повинні зберігати письмові договори з водіями за останні 3 три роки. Більше того, диспетчерські служби повинні зберігати паперові журнали з урахуванням усіх поїздок водіїв. У свою чергу, водії повинні мати механічні таксометри. Це в епоху GPS і смартфонів», - сказав Авраменко.
Також, він зазначив, що найуспішнішими службами таксі стануть ті, хто не збирався платити податки. «Наприклад, «Яндекс-таксі» перебуває вже 5 місяців під санкціями. Однак зараз хто завгодно може замовити їх таксі. Ні Мінінфраструктури, ні Нацполіція не зупинили їх роботу», - сказав він.
Присутній на прес-конференції директор компанії UKLON Павло Лисенко зазначив, що перевізники і громадські організації не підтримують законопроект, Мінінфраструктури не може пояснити соціально-економічний ефект ухвалення закону.
«Законопроект №3107 про таксі у Верховній Раді лежить вже два роки. Цього тижня в Міністерстві інфраструктури відбувся круглий стіл, де я брав участь. Ніхто з перевізників чи громадських організацій не підтримав законопроект безпосередньо. У міністерстві не змогли пояснити, наскільки подорожчає проїзд у таксі, як не допустити корупції, як видаватимуться ліцензії, як міністерство забезпечить виконання закону. У нас враження, що міністерство хоче не прибрати тіньовий ринок перевезень, а очолити його», - сказав Лисенко.
При цьому він наголосив, що законопроект передбачає обов'язок перевізників подавати звіт про всі поїздок і їх вартість, мати страховку пасажира, проходити щорічний техогляд, отримувати замовлення тільки від диспетчерської служби, з якою є відповідний договір, використовувати тільки автомобіль, який внесений до реєстру.
Як повідомляв УНІАН, раніше голова Державної служби з безпеки на транспорті України (Укртрансбезпека) Михайло Ноняк заявляв, що в Україні близько 90% ринку таксі перебуває за межами правового поля, і учасники ринку не відповідають за безпеку перевезення пасажирів. У червні заступник голови Міністерства інфраструктури Юрій Лавренюк заявив, що його відомство спільно з Міністерством внутрішніх справ має намір зобов'язати ліцензованих пасажирських перевізників використовувати номери жовтого кольору.
На даний момент у Верховній Раді зареєстровано законопроект №3107 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо врегулювання роботи таксі, легкових автомобілів на замовлення та інформаційно-диспетчерських служб», авторами якого є Андрій Вадатурський, Олег Медуниця і ще 14 депутатів.