Київ. 23 березня. УНІАН. Жителі Київської області вважають необґрунтованим підвищення тарифів на проїзд у приміських маршрутних таксі й закликають владу вплинути на приватних перевізників для встановлення справедливих тарифів на пасажирські перевезення в області.
Про це на прес-конференції в УНІАН заявила громадський діяч міста Вишневе, лідер протестних акцій, керівник Київського обласного штабу «За справедливі тарифи!» Людмила Мартиненко.
«Ми починаємо велику боротьбу за виявлення шахрайства і корупції в транспортній мафії. У Київській області є монополія на пасажироперевезення, ми виступаємо проти монополістів... Громада Київської області просить встановити обґрунтовані тарифи на пасажирські перевезення в Київській області, адже люди віддають останні гроші за проїзд і у них немає виходу, тому що єдиний транспорт, яким можна дістатися Києва, – це приватні перевезення», – заявила Мартиненко.
Вона також зазначила, що жителі Київської області закликають Київську обласну державну адміністрацію (КОДА) створити кілька муніципальних маршрутів, а також запустити додаткові електрички в передмісті столиці, щоб люди мали можливість користуватися альтернативними видами транспорту.
«Керівництво Київської обласної держадміністрації обіцяло створити міжвідомчу комісію з питань запуску додаткових електричок у Тарасівці, Боярці та Вишневому, але це питання досі залишається серед намірів адміністрації», – сказала Мартиненко.
Вона також повідомила про те, що активісти провели близько 10 акцій протесту, щоб звернути увагу влади на цю проблему. Після проведення однієї з них під стінами КОДА наприкінці січня цього року керівництво адміністрації під тиском громадськості все ж таки створило робочу групу для вирішення цієї проблеми, а також висловило готовність стати на бік активістів, проте, за словами Мартиненко, «подальші дії говорили про інше».
Зокрема, за словами присутнього на заході активіста з села Петропавлівська Борщагівка та члена робочої групи з вивчення тарифів при КОДА Дениса Крепака, результати діяльності цієї робочої групи мали лише рекомендаційний характер і ніяк не вплинули на формування тарифів на пасажироперевезення в передмісті.
«Група рекомендувала обмежити підвищення тарифу максимум на чверть від діючих у листопаді тарифів, але майже всі перевізники цю рекомендацію проігнорували, а деякі з них підвищили тариф удвічі», – сказав Крепак.
Він уточнив, що в листопаді 2016 року вартість проїзду в одній з приміських маршруток з Вишневого до Києва становила 6 грн, потім у грудні вона була підвищена до 8 грн, а у січні – до 12 грн.
Крепак також зазначив, що КОДА не розриває договори з перевізниками, незважаючи на наявність низки порушень, що, зокрема, свідчить про те, що перевізники не дотримуються паспортів маршрутів, надають недійсні талони на проїзд і перевозять понаддопустиму кількість пасажирів.
«Є серйозні ознаки того, що КОДА свідомо ігнорує свої обов'язки», – сказав він, відзначивши, що, згідно з укладеними з КОДА договорами, перевізники не мають права підвищувати тарифи без узгодження з керівництвом адміністрації.
Також, за словами Мартиненко, після перекриття активістами дороги у Вишневому та в Софіївській Борщагівці наприкінці січня про цю проблему стало відомо прем'єр-міністру Володимиру Гройсману, однак досі жодної реакції з його боку не було.