Київ. 23 березня. УНІАН. Громадські активісти заявляють про порушення умов праці та незадовільну екологічну обстановку на металургійних підприємствах і в морському порту міста Маріуполь.
Про це заявила на прес-конференції в УНІАН голова незалежної Маріупольської профспілкової організації "Народна солідарність" на металургійних комбінатах "Азовсталь" та «Ім. Ілліча" групи «Метінвест» Вікторія Придущенко.
«Маріуполь загруз в диму, а ситуація на комбінатах жахлива. Кажуть, що якщо щось не подобається, то можеш іти з роботи. Цехи "Азовсталі" і "Ім. Ілліча" вирізаються. Не те що вирізаються, а все там руйнується. У конвертерному цеху є стенди, яким 72 роки. Вони можуть впасти в будь-який час, і буде страшна аварія, в якій можуть загинути люди. Однак жодна копійка не вкладається ні в екологію, ні в поліпшення умов праці", - наголосила Придущенко.
За її словами, чисельність робітників була на 100 тис. більшою до приватизації заводів.
Присутній на прес-конференції член профкому профспілкової організації "Народна солідарність "Меткомбінат "Азовсталь" Олександр Ткачов розповів про погані умови праці.
«Ситуація настільки критична, що почали гинути люди. За минулий рік у конвертерному цеху меткомбінату "Азовсталь" через несправність крана впали чотири ківши з плавкою. Через щасливий збіг обставин ніхто не постраждав. Але всі ці аварії списуються на простих працівників, йдуть звільнення, коли змушують йти за власним бажанням. Крім того, умови праці настільки жахливі, що неможливо дихати. Порушені всі екологічні норми. А перевірки нічого не вирішують. Місцеве керівництво каже: «Ви можете писати хоч сто листів, але нам нічого не буде», - наголосив активіст.
Він зазначив, що працівників змушують виконувати роботу, яка не входить у посадові обов'язки.
«Працівників принижують і ображають. Їх змушують виконувати роботу, яка не входить у посадові обов'язки, мотивуючи тим, що «якщо не хочеш - звільняйся», - наголосив Ткачов.
Також він заявив, що, незважаючи на блокаду окупованих територій, вугілля поставляється з Росії.
«В порт «Азовсталі» вночі заходять баржі з боку Росії, і розвантажується антрацит, який з успіхом переробляється», - сказав Ткачов.
За словами присутнього на заході голови профспілкової організації "Народна солідарність" у Маріупольському морському торговому порту Андрія Глібова, для працівників введено жорсткі правила, за порушення яких слідують не менш жорсткі санкції.
«Людей поступово перетворили на рабів, готових отримувати жебрацьку зарплату. Це і спонукало до створення профспілкових організацій», - сказав Глібов.
За його словами, зарплата працівників на першому вантажному районі за половину березня становила 2200 грн.
Довідка УНІАН. Металургійний комбінат «Азовсталь» - сучасне високотехнологічне підприємство, що виробляє широкий спектр металопродукції: сляби, сортовий і фасонний прокат, рейки залізничні, рейкові скріплення, квадратну заготовку, товстий лист, продукцію з металургійних шлаків.
Виробничі потужності комбінату дозволяють виробляти на рік понад 5,5 млн. тонн чавуну, більш як 6,4 млн. тонн сталі, зокрема конвертерної 4,4 млн тонн, більш як 4,4 млн. тонн прокату.
Маріупольський металургійний комбінат ім. Ілліча виробляє плоский прокат і труби з вуглецевих, низьколегованих і легованих сталей різного призначення: гарячекатані плити і товсті листи, призначені для виготовлення труб магістральних трубопроводів, морських суден, посудин, що працюють під тиском, мостових конструкцій, інших металоконструкцій.
Група «Метінвест» - міжнародна вертикально інтегрована гірничо-металургійна група компаній, яка є найбільшим в Україні та одним із найбільших у СНД виробників залізорудної сировини і сталі.
Основними акціонерами «Метінвесту» є група українського бізнесмена Ріната Ахметова СКМ (71,24%) і група «Смарт-холдинг» Вадима Новинського (23,76%).
Маріупольський морський торговельний порт - провідний порт на Азовському морі, що входить у п'ятірку найбільших портів України. Розташований в північно-західній частині Таганрозької затоки. Навігація в порту триває цілий рік.
Порт забезпечує переробку навалювальних, насипних, генеральних, великовагових, негабаритних вантажів, контейнерів, а також наливних вантажів.