Київ. 15 березня. УНІАН. Державна служба з безпеки харчових продуктів та захисту прав споживачів (Держпродспоживслужба) спільно з низкою громадських організацій відзначає зростання скарг користувачів послуг інтернет-торгівлі і закликає удосконалити законодавство, що дає змогу неухильно дотримуватися прав покупців товарів або послуг через інтернет. Про це сказали учасники спеціального круглого столу в УНІАН.
За інформацією Держспоживслужби, якщо в 2016 році кількість звернень громадян на неякісний товар або послугу, куплених у мережі, становила 486 випадків, то цього року їх вже близько ста.
«Відсутність чіткої правової регламентації діяльності суб'єктів господарювання, які не ідентифікуються як «класичні» продавці, фактично виводить їх за юрисдикцію законодавства про захист прав споживачів. І вони не несуть відповідальності за дотримання прав на інформацію про продавця, товари та послуги», - повідомила в ході круглого столу в. о. заступника голови Держспоживслужби Лілія Стиренко.
За її словами, також не врегульовано діяльність так званих інформаційних посередників, які отримують гроші від споживачів, але за фактом не є ані реальними виробниками товару, ані офіційними розповсюджувачами.
На це звернув увагу і член правління Всеукраїнської федерації споживачів «Пульс» Андрій Ліга. Він погодився, що інтернет-торгівля - це дуже зручний вид послуг. І не випадково, що за останні 20 років обсяг інтернет-торгівлі у світі виріс до 40% усього світового торговельного обороту. «Проте ми стурбовані бар'єрами в частині захисту прав споживачів і можливостями для нечесних торгових практик і відвертих шахраїв».
У зв'язку з цим Ліга звернув увагу, що споживач повинен знати свої права і при зверненні до інтернет-продавцю обов'язково запитувати повну інформацію про продавця, про наявність документів на отриманий товар, про форми оплати, можливості повернення товару або грошей.
Але такий набір даних надає, як виявилося, далеко не кожний торговий інтернет-майданчик. В ході круглого столу його учасники представили дослідження, згідно з яким тільки 58% майданчиків мають форму зворотного зв'язку, тільки 18% пропонують адресу електронної пошти, тільки 60% розповідають про товар і лише 62% надають гарантійні документи від виробника. «Водночас на 100% сайтів є інформація про доставку, на 90% сайтів є дані про можливості повернення товару або гарантійного обслуговування», - повідомила один з авторів дослідження, активістка громадського руху «Молодь за права споживачів» Марина Бондарчук.
Як повідомляв УНІАН, оновлена Держпродспоживслужба почала роботу в квітні 2016 року. За рік роботи Служба провела низку планових і позапланових перевірок, оштрафувавши при цьому підприємства за недотримання прав споживачів на суму понад 2 млн грн, з яких до державного бюджету надійшло понад 1 млн грн.