Київ. 14 листопада. УНІАН. Український уряд має вжити заходів для підвищення безпеки і зниження рівня смертності на українських дорогах.
Про це в ході презентації всеукраїнської кампанії «За безпечні дороги» в інформагентстві УНІАН повідомив співголова ради Реанімаційного пакету реформ Тарас Шевченко.
"Уявіть, що в Україні щомісяця розбивався великий пасажирський літак. Саме так ми можемо уявити смертність, яка в нас на дорогах. Якби розбивалися літаки, уваги і політиків, і суспільства було б у сотні разів більше, - сказав Шевченко. - Важко уявити, що при такому рівні смертності, коли на дорогах гинуть тисячі людей, держава не вживає ніяких заходів. Саме тому ми вирішили об'єднатися в кампанію, метою якої є зниження рівня смертності й травматизму на дорогах".
Згідно зі звітом, представленим на прес-конференції, за 10 місяців в Україні кількість постраждалих у ДТП становить 21 тис. осіб, а на українських дорогах загинуло понад 2,5 тис. осіб. Зокрема, через перевищення швидкісного режиму загинули 717 осіб, ще 209 - від керування в нетверезому стані.
"Ми знаємо з міжнародного досвіду, що є ключові фактори, які найбільше впливають на смертність. У першу чергу - це перевищення швидкості та використання ременів безпеки. Саме для того, щоб швидко досягти змін, ми вирішили, що наша кампанія в першу чергу буде зосереджена саме на цих двох факторах", - сказав Шевченко.
Він також додав, що в Україні на даний момент фактично відсутній контроль за швидкістю руху транспорту на дорогах.
"Ми бачимо вирішення цих проблем через впровадження автоматизованого контролю, друге - необхідність підвищення штрафів за перевищення швидкості, третій варіант - зменшення швидкісного режиму за рахунок скасування правила "+20 км/год., які не штрафуються", - додав Шевченко, зазначивши, що в містах швидкісний режим необхідно привести до європейських норм у 50 км/год.
Присутній на прес-конференції народний депутат, голова підкомітету з питань безпеки автодорожнього руху Комітету Верховної Ради України з питань транспорту Ігор Діденко додав, що контролювати політику держави щодо підвищення рівня безпеки на дорогах має українське суспільство.
"Єдиним контрольним елементом якості роботи держави в рамках виконання політики підвищення безпеки дорожнього руху повинна стати громадськість", - сказав Діденко.
За його словами, зараз в Україні створена міжвідомча група на чолі з міністром інфраструктури, яка відповідатиме за політику з підвищення безпеки на українських дорогах.
"Нічого вигадувати не потрібно. Все вигадано, потрібно лише координувати. Потрібно мати чітку статистику. Вона на сьогодні роздроблена, немає баз даних. Потрібно створювати інформаційне поле, правове поле", - додав він.
Як повідомляв УНІАН, також на прес-конференції народний депутат Мустафа Найєм повідомив, що депутати Верховної Ради розглядають можливість запровадження кримінальної відповідальності за керування автомобілем у нетверезому стані.
Із 14 до 20 листопада в Україні пройде тиждень безпеки дорожнього руху.