Київ. 21 липня. УНІАН. Ринок торговельної нерухомості столиці гостро потребує якісної пропозиції нових концептуальних об'єктів, оскільки частка цих об'єктів становить лише 20% від загальної пропозиції, яка налічує 1,2 млн кв. м торговельних площ.
Про це на прес-конференції в УНІАН сказав керівник департаменту стратегічного консалтингу компанії «Українська торгова гільдія» (UTG) Віктор Оборський.
«Ринок при всьому тому мільйоні квадратних метрів дійсно гостро потребує якісної торговельної пропозиції... Не більше 20% із цього мільйона (кв. м - УНІАН), або 5-7 об'єктів, які можуть претендувати на звання форматних, на звання професійних, на звання цікавих і концептуальних для орендарів або кінцевих споживачів», - сказав Оборський.
Він додав, що насиченість торговельними площами в Києві залишається низькою і становить 413 кв. м на 1 тис. жителів.
«Ми бачимо приріст за останні роки, який нас підтягує до цифри 500. Але 500 теж не є порогом, оскільки на ринках інших порівнюваних країн ця цифра може бути близькою до 700 кв. м на тисячу жителів», - сказав експерт.
Він зазначив, що в другому півріччі очікується відкриття двох великих об'єктів (ТРЦ) - Lavina Mall і ЦУМу, що значно збільшить площу якісних торгових площ у Києві.
«Таким чином, загальна пропозиція за підсумками другого півріччя може становити 135 тис. кв. метрів орендованих площ, що дійсно буде безумовним рекордом за весь час розвитку ринку торговельної нерухомості міста Києва», - повідомив експерт.
Також він додав, що на наступний рік заплановано відкриття 5 нових об'єктів загальною площею близько 350 тис. кв. м.
«Це Ocean Mall, Blockbuster Mall, ці об'єкти дещо менші, але теж цікаві з позиції концепції... Тож ринок безумовно структурований і рухається в бік якісних змін як із боку девелоперів, так і з боку орендарів, які прагнуть запропонувати своїм відвідувачам сучасні формати торгівлі», - сказав Оборський.
Він повідомив, що в першому півріччі практично всі з 10 міжнародних брендів, які вийшли на ринок Києва, були виведені за франшизою.
«Така особливість нашого ринку, що вихід нових брендів тісно пов'язаний з наявністю локального партнера, який бере на себе максимум ризиків. У цьому і є суть франшизи: обережне дослідження ситуації, - сказав Оборський. – Безумовно, навіть відкриття за франшизою - це є індикатором, маркером стабілізації та надій на подальше зростання сегментів».
Експерт очікує, що завдяки зростанню роздрібного товарообігу й відкриття нових якісних торгових площ значно збільшиться кількість міжнародних брендів, які зайдуть в Україну вже цього року.
«За підсумками цього року... обсяг відкриттів у кількості брендів може перевищити кращі показники умовно докризових 2012-13 років», - сказав він.
Довідка УНІАН. Консалтингова компанія UTG створена в 2001 році, спеціалізується на комплексному супроводі девелоперських проектів. За час роботи на ринку за участю компанії відкрито понад 100 торгових центрів, у тому числі ТРЦ «Осеап Plaza», «Піраміда», «Комод» (всі Київ), ТРК «Меганом» (Сімферополь), ТРЦ «Донецьк Сіті» (Донецьк), ТРЦ «Мост-Сіті Центр» (Дніпро), ТРЦ «Французький бульвар» (Харків), «Global. UA (Житомир).