Київ. 9 червня. УНІАН. Громадські організації закликали владу якомога швидше вдосконалити механізм обліку імпортних транспортних засобів та розширити перелік органів, що видають сертифікати відповідності на транспортні засоби. Про це на прес-конференції в УНІАН повідомили представники організацій.
Зокрема, виконавчий директор асоціації «Незалежні експерти технічного регулювання України» Світлана Хромова нагадала, що в Україні з 2016 року набрав чинності прийнятий ще у 2012 році закон про технічне регулювання, який скасовує дію сертифікатів відповідності УкрСЕПРО для автомобілів. Однак відсутність таких сертифікатів унеможливлює постановку автомобіля на облік в органах Міністерства внутрішніх справ.
«Нам вдалося привернути широку суспільну увагу до проблеми, яка виникла, і до тих черг, які вишикувалися біля органів сертифікації транспортних засобів, яких раніше було більше 100, а зараз залишилося лише 6. Ми зверталися до органів виконавчої влади, до депутатського контролю, до громадських організацій з пропозицією вирішити це питання, - сказала Хромова. - І зараз розроблено проект постанови Кабміну про затвердження порядку призначення органів сертифікації транспортних засобів. Зараз документ проходить узгодження з подачі Міністерства інфраструктури. Якщо його буде затверджено, то кількість органів сертифікації збільшиться, і громадяни зможуть швидше, без черг отримати сертифікати (необхідні для постановки автомобілів на облік - УНІАН)».
Представники громадських організацій наголосили, що розраховують на швидке прийняття документів, оскільки черга необлікованих автомобілів зростає щодня, і на поточний момент налічує кілька тисяч. Більше того, сам факт черги зумовлює значні корупційні ризики. «З'являються вже незрозумілі ціни у 4-5 тис. грн за сертифікат, а за прискорену роботу - до 1 тис. дол. Цього не повинно бути», - зазначив Максим Каленик, помічник-консультант народного депутата України на громадських засадах Геннадія Кривошеї, який також брав участь у прес-конференції.
Як повідомляв УНІАН, 10 лютого 2016 року набрав чинності прийнятий ще у 2012 році закон про технічне регулювання, який передбачає реформування системи державної сертифікації, в тому числі ввезених у країну транспортних засобів. Раніше для розмитнення та реєстрації автомобілів необхідно було отримати сертифікат технічного відповідності в українській системі сертифікації УкрСЕПРО. Такі сертифікати видавали акредитовані державні і приватні установи, які курирувалися Міністерством економічного розвитку і торгівлі. Однак закон, що набрав чинності, передбачав передачу даних функцій від Мінекономрозвитку до Міністерства інфраструктури та скасування дії цих сертифікатів, що викликало проблеми з реєстрацією імпортованих авто на початку 2016 року.