Київ. 28 квітня. УНІАН. Закон про реформу державної служби, який набуває чинності з 1 травня, передбачає зміну принципу формування зарплати держслужбовців, завдяки чому частка посадового окладу в загальній структурі заробітної плати зросте з 30% до 70%.
Про це на прес-конференції в УНІАН повідомив експерт громадської платформи «Реанімаційний пакет реформ» Володимир Купрій.
«Раніше 70% від отримуваних чиновником коштів становили премії та надбавки й лише 30% – стабільний посадовий оклад. Тепер, навпаки, оклад становитиме 70% від загальної суми зарплати... Також чиновник отримуватиме премії, які займатимуть 30% у структурі заробітної плати. Також будуть невеликі доплати за стаж, за ранг, але вони займуть малу частку в структурі зарплати», – сказав Купрій.
За словами експерта, згідно з цим законом, до 2018 року мінімальний посадовий оклад держслужбовця дорівнюватиме двом мінімальним зарплатам, встановленим державою.
«Через два роки діятиме принцип, що посадовий оклад найнижчої посади в найнижчому органі виконавчої влади становитиме дві мінімальні заробітні плати», – сказав він.
При цьому Купрій додав, що підвищення окладів держслужбовців проводитиметься поетапно. Перший етап підвищення, за його словами, заплановано на січень 2017 року, але точний коефіцієнт підвищення експерт не назвав.
Також він зазначив, що якщо посаду держслужбовця буде скорочено, то його оклад усе одно залишиться в фонді оплати праці держоргану й буде перерозподілено між тими чиновниками, які залишаться працювати на своїх місцях, що також сприятиме підвищенню оплати праці держслужбовців.
«Якщо скорочується працівник, то його зарплата залишається у фонді заробітної плати й може бути розподілена між іншими працівниками. До цього часу такого не було. Тому міністерство не було зацікавлено скорочувати й оптимізувати персонал, навіть якщо ця посада була не потрібна», – сказав Купрій.
Голова Національного агентства з питань державної служби, співголова громадської платформи «Реанімаційний пакет реформ Ігор Коліушко, який також був присутній на прес-конференції, зазначив, що підвищення зарплат держслужбовців дозволить зробити посаду чиновника більш привабливою для освічених і кваліфікованих фахівців і стане стимулом для них брати участь у конкурсах на заміщення вакантних посад держслужбовців.
При цьому Коліушко зазначив, що конкурси на посади держсекретарів міністерств відбудуться вже восени 2016 року.
«Ми розраховуємо, що в середині червня комісія буде сформована й наприкінці червня або в липні буде оголошено конкурс уже на ключові посади – посади державних секретарів міністерств. І у вересні-жовтні цей конкурс має відбутися. Такі очікування за строками», – сказав він.
Коліушко також зазначив, що конкурси на інші посади держслужбовців комісія оголошуватиме по мірі появи відповідних вакансій.
«Державні секретарі – це нова посада, тому основну увагу буде приділено саме їм, а решта – по мірі появи вакансій», – сказав експерт.
Як повідомляв УНІАН, закон про реформу держслужби був підписаний президентом України Петром Порошенком на початку січня і набуває чинності з 1 травня 2016 року.
Ухвалення цього закону, проект якого був підготовлений Кабінетом міністрів України та погоджений з Європейським Союзом, дозволить уряду вести переговори з Єврокомісією про створення спеціального фонду для фінансування додаткових виплат українським чиновникам.
Закон про держслужбу передбачає, зокрема, що на всі посади держслужбовців, які не є політичними, кандидатури визначатимуться виключно на конкурсній основі. Між тим, держслужбовцями вважатимуться державні секретарі та працівники їхнього апарату, а міністри та їхні заступники – політичними посадами.
За словами заступника голови Адміністрації президента Дмитра Шимківа, ухвалення закону про держслужбу було однією з вимог для отримання Україною макрофінансової допомоги в розмірі 600 млн євро від Європейського Союзу.
Ухвалення закону про держслужбу передбачено Угодою про асоціацію між Україною та Євросоюзом.