Київ. 11 лютого. УНІАН. Найбільші українські приватні компанії значно збільшили розкриття інформації щодо корпоративної соціальної відповідальності (КСВ), що свідчить про намір компаній вести свою діяльність прозоріше.
Про це на прес-конференції в УНІАН повідомила керівник центру «Розвиток КСВ» Марина Саприкіна, уточнивши, що цей висновок робився на підставі інформації, яку компанії розміщують на своїх сайтах.
«Після того, як ми відстежили сайти 100 найбільших компаній України, то нас порадували кілька факторів. Це те, що наші компанії стають прозорішими, вони розміщують більше інформації, і вони сьогодні готують більше нефінансових звітів», - сказала Саприкіна.
За її словами, центр «Розвиток КСВ» проводив аналіз і оцінку інформативності сайтів ТОП-100 найбільших українських компаній на думку видання Forbes.
Як зазначила Саприкіна, під час аналізу експерти виявили позитивні ознаки збільшення прозорості компаній, про що свідчить зростання кількості соціальних звітів, які були оформлені за новими стандартами.
У свою чергу, експерт центру «Розвиток КСВ» Алла Зінченко назвала ТОП-10 компаній - лідерів індексу прозорості. За її словами, перше місце в рейтингу посів меткомбінат «АрселорМіттал Кривий Ріг», друге – компанія «Оболонь», третє – енергохолдинг ДТЕК. Нижче за рейтингом розташувалися: гірничо-металургійна компанія «Метінвест», компанія «Фокстрот» (вперше), «Кернел Трейд» (вперше), СКМ, «Концерн Галнафтогаз», меткомбінат «Дніпроспецсталь» і компанія «Nestle Україна».
Як зазначила Зінченко, незважаючи на те, що центр не оцінював рейтинги держкомпаній, оскільки їх не було в списку Forbes, сайт держкомпанії «Енергоатом» за рівнем розкриття інформації можна віднести до лідерів вищезазначеного рейтингу.
«Радує, що рівень розкриття інформації зростає. В цьому році це 21,5%, а в 2012, коли була впроваджена ця технологія (оцінки – УНІАН), це було лише 14%. Тобто, потроху рівень розкриття інформації зростає», - зазначила Зінченко.
За її словами, лідери рейтингу мають рівень розкриття інформації за підсумками 2015 року вищий ніж 73,3%, а показник 37 компаній - вищий за середній (21,5%).
«Тобто, лідери позицій більше розкривають інформацію, тому, як правило, за рахунок них зростає рейтинг прозорості», - уточнила Зінченко.
Вона також повідомила, що компанії в більшості випадків розкривають інформацію про КСВ у сфері трудових відносин, екології, бізнес-профілю і своєї продукції, проте менше на сайтах інформації про антикорупційні питання і діалоги з акціонерами компаній.
При цьому вона зазначила, що 16 компаній з рейтингу ТОП-100 найбільших взагалі не мають власних сайтів.
«Це свідчить про те, що не всі великі компанії в Україні хочуть бути прозорими і навіть створювати свої сайти», - підкреслила Зінченко.
Довідка УНІАН. Центр «Розвиток КСВ» - незалежна експертна організація з розвитку корпоративної соціальної відповідальності в Україні, яка об'єднує 40 компаній. Центр надає консультації з питань розробки стратегії, програм та комунікацій з КСВ, проведення моніторингу і оцінки ефективності проектів, підготовки і верифікації нефінансової звітності.