Київ. 16 грудня. УНІАН. Скорочення податків на імпорт вживаних автомобілів, яке пропонується законопроектом №3251, скоротить бюджетні надходження і призведе до збільшення обсягів "сірого" автоімпорту в Україну.
Таку думку висловили автоімпортери в ході прес-конференції в УНІАН на тему перспектив українського авторинку в разі скасування податків на старі авто.
"Чому депутати не пропонують скасувати податки на нові автомобілі? Чому цим же законом не скасувати податки на одяг і взуття воїнам АТО? Або зняти податки з ліків? Якась мама не може хворій дитині купити ліки, а податки на вживані автомобілі чомусь пропонують знизити", - сказав генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко.
Він також зазначив, що такі заходи можуть бути вигідні окремим депутатам, які мають свої бізнес-інтереси в сфері автопродажів.
"Я не буду називати прізвищ, але у мене є інформація, що деякі депутати пов'язані з майданчиками і авторинками. Зрозуміло, що це монополізм", - додав він.
Також Назаренко зазначив, що, граючи на бажанні українців купувати дешеві іномарки, депутати замовчують, що з січня 2016 року в Україні почне діяти еко-стандарт Євро-5, який забороняє ввезення вживаних авто старше 2010 року.
Як повідомив присутній на прес-конференції директор з маркетингу групи компаній "АІС" Сергій Боровик, від прийняття цього законопроекту втрати держбюджету становитимуть щорічно близько 10 млрд грн.
"Обсяг податків при купівлі нового автомобіля становить близько 40%. При цьому в вживаних авто частка податків і зборів становить 15-20% від ціни. І при цьому сама ціна в кілька разів нижча - занижується митна вартість імпортованого автомобіля, і, відповідно, в рази менше сплачується податків", - сказав Боровик.
Він також додав, що скасування податків на вживаний імпорт призведе до ще більшого розвитку "сірого автоімпорту" в Україну.
"Цей бізнес стане практично неоподатковуваним. А враховуючи корупцію і «сірі» схеми в Україні, не складно під виглядом вживаного автомобіля привезти в країну новий автомобіль, який на пару місяців поставлять на облік десь в Німеччині і завезуть як вживаний", - зазначив Боровик.
Боровик також зазначив, що скасування податків на вживані авто призведе до знецінення раніше куплених автомобілів з урахуванням усіх діючих податків.
"Уявіть, що ви кілька років тому купили автомобіль, а більшість людей купували їх у кредит. Ви заплатили всі податки. І сьогодні ваш вживаний автомобіль коштує чималі гроші. Таких в Україні близько 5 млн осіб. І коли країна відкриє свої ворота, щоб з Європи пішов дешевий вживаний імпорт без податків, то ціна на автомобілі різко впаде", - сказав він.
Як повідомляв УНІАН, обсяг продажу вживаних автомобілів на первинному ринку, який формується за рахунок імпортних поставок, у листопаді 2015 року порівняно з аналогічним показником минулого року скоротився втричі і становив 2,532 тис. авто. Всього за 11 місяців ринок вживаних автомобілів становив 27,3 тис. одиниць, що вдвічі менше за аналогічний показник 2014 року.