Київ. 15 липня. УНІАН. Без урядової підтримки українських міжнародних автоперевізників та реформування Міністерством інфраструктури законодавчої бази в автомобільній галузі Україна може втратити міжнародні автоперевезення.
Про це на прес-конференції в УНІАН повідомив президент Асоціації міжнародних автоперевізників України (АсМАП) Леонід Костюченко.
"Ми приносимо мільйони доларів у казну за перевезення імпортних і експортних вантажів. Якщо говорити про експорт - ми на другому місці після морського флоту, а якщо по імпорту - ми на першому місці. І ці показники можна втратити, якщо не буде розуміння і підтримки держави в цьому питанні", - наголосив Костюченко.
Він також зазначив, що профільне для транспортного сектора відомство - Міністерство інфраструктури вживає недостатньо заходів для розв’язання проблем автоперевізників.
"Не можу сказати, що Міністерство інфраструктури не працює - воно займається усіма проблемами державного сектора економіки. Займаються "відкриттям" неба, йдуть активні розмови про відкриття внутрішнього флоту, займаються перевезеннями контейнерних вантажів, реструктуризацією автомобільного і залізничного транспорту. Але сьогодні немає жодного програмного документа, який би говорив про те, яким чином завтра функціонуватиме автомобільний транспорт", - заявив Костюченко.
Як зазначив присутній на прес-конференції перший заступник голови ради АсМАП України Володимир Гриненко, Мінінфраструктури має зосередиться на законодавчих реформах, зокрема приведенням у відповідність з європейськими нормами закону України про автомобільний транспорт.
"Є у профільному міністерстві закон про автомобільний транспорт. Це наша маленька конституція. Йому вже більш як 10 років. Він давно морально застарів. Що ми робимо: міністерство, перевізники два роки працювали над цим законом, який повністю адаптований до європейських вимог. Що ми маємо? Сьогодні прийшла нова команда, і цей закон вже ніхто не розробляє, про закон вже забули", - повідомив Гриненко.
Крім цього, Гриненко зазначив, що, крім змін до закону про автотранспорт, міністерство повинно актуалізувати розроблений ще в 2004 році наказ про розподіл дозволів ЄКМТ (Європейська конференція міністрів транспорту) на міжнародні перевезення, який на даному етапі вже не відповідає реальним вимогам.
Як повідомляв УНІАН, на початку 2015 року Мінінфраструктури скасував резерв дозволів на вантажоперевезення, розмістивши інформацію про залишки разових дозволів на міжнародні вантажні автоперевезення у відкритому доступі на сайті «Укртрансінспекції».
Довідка УНІАН. Дозвіл ЄКМТ - багатосторонній дозвіл на міжнародні перевезення вантажів автомобілями транспортних підприємств, організованих у країні-учасниці ЄКМТ на основі системи квот.