Потрібно переходити до нової формації історичної освіти в Україні – експерт

Київ. 18 червня. УНІАН. Освітній процес в Україні потрібно змінювати і переходити до нової формації, зокрема, в історичної освіти.

Таку думку під час круглого столу в УНІАН, висловила громадський діяч Єлизавета Богуцька.

«Ми товчемо воду в ступі в освітньому процесі. Потрібно його змінювати… Бо ми, скажімо, історію викладаємо як політичний інструмент. Кожна держава надає їй якусь політичну окраску. В нашій країні є набір історій і в кожній області, в кожному регіоні є історія де є свої герої», - додала вона і наголосила, що в Україні повинна бути нова формація вчителів.

У свою чергу, керівник освітніх програм ЦГП «Альменда» Валентина Потапова зауважила, що історична освіта, «завжди була зброєю».

«Сьогодні це достатньо вагома зброя. Україна повинна звернути особливу увагу на те, як ця зброя використовується в інших країнах проти України і як вона використовується Україною для захисту своїх інтересів. Історична освіта в РФ, базується на пострадянській парадигмі. Україна ж обрала для себе вектор, який будується на європейських цінностях, де основною цінністю є права людини. Сьогодні ми повинні були б побачити, що після Майдану, зміст історичної освіти достатньо серйозно змінюється», - сказала вона.

У свою чергу організатор конкурсу розробок уроків «18.05 Право на пам’ять» Олег Охредько зауважив, що проаналізувавши підручники з історії для школярів, за якими зараз навчаються діти, можна простежити те, що «територія Криму, не розглядається у підручниках, як територія України».

«Це, можливо, і стало однією з передумов, чому так легко відбулась окупація Криму», - додав він.

Учасники круглого столу також дійшли висновку, що потрібно прийти до єдиних цінностей та стандартів в історичній освіті, не вдаючись до подвійних стандартів, а також переходити до створення експертних груп аби разом з міністерством освіти, працювати над навчальними програмами.