Наприкінці травня в Україні відкриється академія грандрайтингу для отримання необхідних знань у сфері розвитку соціальних ідей.

Київ. 22 травня. УНІАН. Останніми роками в Україні активно розвивається соціальне підприємництво для розв’язання соціальних проблем, яке на сьогодні не регламентується окремим законом, на відміну від інших європейських країн.

Про це на прес-конференції в УНІАН повідомила редактор всеукраїнського журналу Ukrainian people, автор понад 500 соціальних проектів Тетяна Петракова.

«Розвиток соціального бізнесу в Україні, що став одним із трендів останніх років, у першу чергу, пов'язаний з подіями на сході України, які сприяли зростанню громадської активності серед населення... Лідерами в цій сфері залишаються США, там ці проекти підтримує і фінансує держава, а також є спеціальні законодавчі акти, які регулюють соціальне підприємництво», - повідомила експерт.

За її словами, одним із яскравих прикладів активної європейської країни з розвиненим соціальним підприємництвом є Німеччина, в якій налічується понад 100 тисяч соціальних підприємств, де працюють більш як 3 мільйони співробітників.

«На жаль, в Україні такого досвіду немає, як немає і законодавчого підтвердження соціального підприємництва. Але в нашій країні є дуже багато можливостей і активних соціальних українців, які покращують наше життя», - зазначила Петракова.

У свою чергу,  співзасновник та виконавчий директор благодійної організації "Благодійний Фонд "Peli can live", офіційний представник фестивалю LvivMozArt у Києві  Яна Боброва зазначила, що ще однією важливою ініціативою бізнесу є розвиток екологічних проектів.

«Зараз ми будемо реалізувати масштабний проект з порятунку 30 гектарів лісу в Пирятині, в національному парку, для реалізації якого ми будемо залучати корпоративний бізнес», - повідомила Боброва.

Власниця і генеральний директор Synergy development consulting, експерт з фандрейзінгу та розвитку соціальних, культурних та бізнес проектів Світлана Олейникова також зазначила, що в Україні соціальний бізнес не регламентований законом, однак, незважаючи на це, у такого бізнесу є набагато більше можливостей отримати фінансування на свій розвиток і реалізацію проектів, ніж у класичного бізнесу.

«Вирішення проблем об'єднання або індустрії шляхом створення таких соціальних підприємств, а в нашій країні також поширена ця модель, не регламентовано законом», - підкреслила вона.

Олейникова також повідомила про відкриття наприкінці травня академії грантрайтінгу, де люди зможуть отримувати необхідні знання для розвитку своїх соціальних ідей.

"Всі клієнти, які до нас приходять, у них одне питання: яким чином залучити грантові кошти на такі проекти? Тому виникла така ідея - створити академію. Вона почне працювати 29 травня», - повідомила вона.

Зокрема, в академії будуть функціонувати два напрямки - стратегічний фандрейзінг для громадських організацій, для соціально-культурних некомерційних проектів, а також стратегічний фандрейзінг і грантрайтінг для комерційних проектів.

Програма триватиме 10 тижнів, за підсумками яких учасники матимуть не тільки готову проектну пропозицію, а й стратегію із залучення грантів.

Власник і генеральний директор FGK financial group, соціальний інвестор Сергій Позняк  зазначив, що соціальна складова є дуже важливою частиною для побудови процвітаючої економіки України.

«Соціальний бізнес, зазвичай, показує дуже непогані результати в розрізі рентабельності і швидкості капіталообігу, тобто я бачу чисто комерційний результат вкладень у соціальні бізнес», - акцентував Позняк.

У свою чергу, Chief Business Projects Unit Officer компанії Synergy development consulting, експерт з управління проектами, фандрейзингу, бізнес - та фінансового консалтинг  Ірина Поплавець додала, що компанії, які під час щорічного перегляду своїх стратегій включають в них суспільний розвиток, отримують подвійний або потрійний ефект через те, що вони таким чином залучають до себе більшу кількість споживачів і створюють більш сприятливий клімат у самих організаціях.

Довідка. Ініціатор  заходу  Synergy Development Consulting - соціальне підприємство, ключовою метою діяльності якого є просування культури сталого розвитку та активізація синергії між громадським, державним та приватним секторами.