Частка незначних проектів, що становлять собою не реальне фінансування розвитку регіонів, а скоріше непряму передвиборну агітацію, у 2018 році становила 23%.
Київ. 5 грудня. УНІАН. Недосконалий механізм розподілу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на розвиток регіонів дозволяє народним депутатам використовувати бюджетні кошти для непрямої передвиборної агітації населення.
Про це повідомили представники Громадянської мережі ОПОРА на прес-конференції в УНІАН, посилаючись на результати моніторингу можливих випадків використання депутатами та політичними партіями бюджетних ресурсів з метою непрямої агітації.
Як зазначила голова правління ОПОРА Ольга Айвазовська, предметом дослідження в основному стала субвенція на соціально-економічний розвиток окремих територій, а також кошти Держфонду регіонального розвитку та Дорожнього фонду, інші бюджетні програми і ресурси.
«Про які суми ми говоримо? 2016-2017 роки - це понад 8 млрд грн. 2018 рік - вже витрачено 3 млрд грн і 2 млрд забюджетовано, але їх виділення поки що не відбулося. Найбільша проблема в тому, що значна частина цього колосального бюджету - оплата невеликих проектів дешевших за 50 тис. грн», - сказала Айвазовська.
Вона пояснила, що частка таких незначних проектів, що становлять собою не реальне фінансування розвитку регіонів, а скоріше непряму передвиборну агітацію, в 2016 році становила 17%, у 2017 році - 26%, у 2018 році - 23%.
Айвазовська зазначила, що затверджений Кабінетом міністрів механізм розподілу цих коштів недосконалий, а діяльність відповідної комісії при Міністерстві фінансів за участю народних депутатів непрозора.
«Постанова, що дає можливість таким чином розподіляти кошти державного бюджету, була прийнята в 2012 році урядом Азарова з чіткою орієнтацією на фінансування кампанії насамперед Партії регіонів України. І ми б дуже не хотіли, щоб ці ресурси, які значно зросли, були використані для надання неправомірних переваг для тих чи інших політичних гравців», - наголосила вона.
Згідно з результатами моніторингу ОПОРА, в червні-жовтні зафіксовано 748 випадків ймовірного використання інфраструктурних проектів та соціально-економічних заходів з метою непрямої агітації на користь народних депутатів або політичних партій, при цьому в 75% зафіксованих подій для таких цілей, ймовірно, було використано субвенцію на соціально-економічний розвиток територій.
У 69% зафіксованих подій непряму агітацію здійснювали в основному самі народні обранці, в 12% - помічники парламентаріїв, у 8% - засоби масової інформації, у 7% - органи місцевого самоврядування та державної влади або їх посадових осіб і в 4% - представники політичних партій.
Моніторинг визначив два основні типи ймовірного використання бюджетних ресурсів з метою непрямої агітації: публічні заходи - 49% і активність в ЗМІ/соціальних мережах - 44%.
У розрізі регіонів найбільше випадків непрямої агітації з передбачуваним використанням бюджетних ресурсів зафіксовано у Волинській (83), Черкаській (82), Полтавській (62), Львівській (52) та Івано-Франківській (45) областях.
У розрізі партійної складової непряма дочасна агітація з передбачуваним використанням бюджетних ресурсів найбільш активно проводилась на користь депутатів «Блоку Петра Порошенка» і «Народного фронту», а також позафракційних депутатів.