У вересні-жовтні наймасштабнішу передвиборну активність виявили Тимошенко, Порошенко, Садовий та Ляшко – ОПОРА

Потенційні кандидати на пост президента перейшли до активної фази передвиборчої боротьби.

Київ. 31 жовтня. УНІАН. У вересні-жовтні найбільш системну та масштабну передвиборну активність виявили четверо потенційних кандидатів на пост президента України - Юлія Тимошенко, Петро Порошенко, Андрій Садовий та Олег Ляшко.

Про це свідчать дані презентованого на прес-конференції в УНІАН першого звіту спостереження за дочасним етапом передвиборчої боротьби Громадянської мережі ОПОРА.

Як нагадав аналітик ОПОРИ Олександр Клюжев, передвиборча президентська кампанія офіційно розпочнеться 31 грудня.

За його словами, «якщо говорити про перший зріз передвиборної активності, то, за попередніми оцінками наших спостерігачів, найбільш інтенсивні виборчі де-факто кампанії вже розпочали кандидати Олег Ляшко, Петро Порошенко, Юлія Тимошенко та Андрій Садовий. Це ті політичні лідери, які заявили про свій намір брати участь у передвиборчій кампанії».

Як зауважив Клюжев, така оцінка спостерігачів базується на оціночній шкалі, яка включає присутність потенційного кандидата у ЗМІ, зовнішній рекламі, на рівні вуличних акцій, зустрічей кандидатів.

Водночас, додав Клюжев, інші політичні лідери, які вже заявили про свою потенційну участь у майбутніх виборах, проявляють дещо меншу активність.

«Якщо говорити про особисту активність потенційних кандидатів на пост президента України, то, за нашими підрахунками, у період вересня-жовтня 2018 року найбільш високу інтенсивність зустрічей і поїздок в регіони продемонстрував лідер Радикальної партії Олега Ляшка. Цей народний депутат здійснив 16 окремих візитів у 13 регіонів України. Також у деякі регіони народний депутат здійснив декілька поїздок», - повідомив представник ОПОРИ.

Крім того, за словами Клюжева, Ляшко лідирує і за кількістю відвіданих у регіонах населених пунктів. Він відвідав 27 населених пунктів і провів у вересні-жовтні, за підрахунками ОПОРИ, 44 окремі тематичні зустрічі з потенційними виборцями.

«Представник «Українського об’єднання патріотів - УКРОП» Олександр Шевченко, лідер Всеукраїнського об’єднання «Батьківщина» Юлія Тимошенко, президент України Петро Порошенко мали дещо меншу інтенсивність регіональних поїздок під час вересня і жовтня цього року. Але ці кандидати також надзвичайно активно відвідували виборців в областях і відвідували різні заходи, які стосувалися зустрічей з виборцями або соціально-економічного розвитку тих чи інших регіонів», - повідомив представник ОПОРИ.

Коментуючи специфіку регіональних поїздок кандидатів, Клюжев наголосив, що домінують партійні зустрічі, прес-конференції та вуличні акції, а дещо менше кандидати проводять тематичних зустрічей з виборцями або ж обговорюють свої передвиборчі програми.

«Станом на момент оприлюдення цього звіту можемо говорити те, що вже попередній підготовчий етап з боку потенційних кандидатів завершився і вони приступили до активної фази передвиборчої боротьби», - заявив Клюжев.

Він також повідомив, що, за підрахунками ОПОРИ, найінтенсивніше усі потенційні кандидати, які підлягали аналізу, відвідували Черкаську область. Також у лідерах, зокрема Кіровоградська, Івано-Франківська та Волинська області. Водночас Донецька і Луганська області «досі не є місцем масових візитів кандидатів на пост президента України», сказав Клюжев.

«Якщо говорити про використання різних форм політичної реклами або агітації, то ми бачимо, що кандидати масово представлені у засобах масової інформації, на носіях зовнішньої реклами. Поки не маємо масового використання друкованих засобів масової інформації для донесення інформації до виборців щодо переваг того чи іншого потенційного кандидата», - зауважив Клюжев.

Крім того, за його словами, фіксується проблема необлікованих витрат з боку кандидатів і політичних партій з точки зору інформованості виборців про те, хто, як і з яких джерел використовує ті чи інші кошти.

Говорячи про інші попередні проблеми, Клюжев назвав два виклики. Один з них стосується, за його словами, «вмотивованості цілого ряду кандидатів на пост президента України використовувати благодійні акції або певні подарунки, послуги для виборців як засіб привернення до себе уваги».

Також Клюжев відзначив залученість впродовж вересня-жовтня посадових осіб до заходів, які проводили кандидати у регіонах. «Зловживання адміністративним ресурсам є, як засвідчує досвід виборів в Україні, надзвичайно серйозним викликом», - наголосив Клюжев.

Так, за його словами, до початку виборчого процесу «посадові особи різного рівня, від найвищого до локального, достатньо активно залучаються до передвиборчої кампанії дочасного характеру потенційних кандидатів». Йдеться про присутність посадовців на публічних заходах кандидатів у регіонах або ж запрошення кандидатів на заходи, організовані органами державної влади.

«Найбільшу кількість публічних заходів за участі державних службовців провів президент України, потенційний кандидат на цю посаду Петро Порошенко. Тому що це пов’язано з виконанням ним своїх посадових обов’язків. Але ми враховували ці візити глави держави в регіони із зазначенням, що вони здійснюються у посадовому статусі», - сказав Клюжев.

Загалом у вересні-жовтні ОПОРА виявила понад 70 осіб, які одноразово або періодично залучалися до агітаційної кампанії на користь потенційних кандидатів. При цьому основну категорію агітаторів становлять народні депутати – 28 осіб.