Київ. 25 грудня. УНІАН. Найбільший в Україні виробник автобусів - корпорація «Еталон» - очікує за підсумками 2014 року збиток у розмірі близько 40 млн грн через обвал українського авто ринку Про це повідомив президент корпорації «Еталон» Володимир Бутко на прес-конференції в УНІАН.
«За підрахунками підприємства, за 9 місяців роботи ми одержали 27 млн грн збитку. До кінця року збитки можуть зрости на 9-10 млн, і становити від 36 до 40 млн грн», - сказав Бутко.
За його словами, з падінням продажів упав і розмір інвестицій підприємства. Так, у модернізацію технологій у поточному році підприємство інвестувало близько 60-70 млн грн.
За 2014 рік підприємство реалізувало близько 400 одиниць автомобільної техніки, з яких 340 - автобуси, повідомив президент «Еталону».
Крім того, він прокоментував пропозиції Кабінету міністрів України про введення акцизів на автобуси і вантажний транспорт і введення додаткового мита на автотранспорт у розмірі 5%.
«Для нас необхідне тільки підвищення збору на ввезення б/в транспорту. Це єдине, що знижує наші продажі. Зокрема, за 2013 рік було ввезено більш як 1000 автобусів, що були у вжитку понад 10 років. Це ламає ринок і відбирає у нас покупців вітчизняної техніки», - сказав Бутко.
На його думку, мита необхідно встановити на такому рівні, щоб використана техніка імпортного виробництва була дорожча, ніж продукція вітчизняних транспортних підприємств.
«Необхідність введення спецмита на нові імпортні вантажівки і автобуси повністю відсутня, оскільки їх вартість перевищує ціну вітчизняної продукції у 2-3 рази», - зазначив Бутко.
Як повідомляв УНІАН, автозаводи корпорації «Еталон» у 2013 році виготовили 1,15 тис. автотранспортних засобів, з яких 1 тис. автобусів.
У 2013 році «Еталон» інвестував у роботу своїх підприємств 45 млн грн.
Кабінет міністрів України запропонував Верховній Раді упровадити з 1 січня 2015 року додаткове мито на імпорт автотранспорту у розмірі 5% строком на 12 місяців.
Дані пропозиції містяться у зареєстрованому 22 грудня проекті закону про заходи зі стабілізації платіжного балансу України відповідно до статті ХІІ Генеральної угоди про тарифи і торгівлю 1994 року.
Також Кабмін запропонував ввести акциз на автобуси і вантажні автомобілі.
Довідка УНІАН. Корпорація “Еталон” об'єднує 21 підприємство, зокрема, два автобусні заводи (у Борисполі і Чернігові), завод карданних валів “Український кардан” і Чернігівський ковальський завод. Станом на 1 жовтня 2014 року з початку року випуск автобусів на Бориспільському автозаводі скоротився майже у дев'ять разів - до 65 одиниць, тоді як на Чернігівському автозаводі зріс у 2,8 разу - до 152 одиниць.