Київ. 1 квітня. УНІАН. Києву не потрібні районні ради, кількість управлінців потрібно скоротити до 100 фахівців, а також у столиці треба організувати муніципальну поліцію.
Таку думку політтехнолог Сергій Гайдай висловив під час круглого столу на тему: “Якою має бути влада у Києві?”, організованого в УНІАН Аналітично-дослідницьким центром “Інститут міста”.
“В Україні немає місцевого самоврядування взагалі. Я так вважаю. Ми живемо в країні імітації. Місцевого самоврядування у нас немає, і коли його немає, мені здається, недоречно його реформувати і якось змінювати... Та система управління та влади, яка дісталась Києву та всій Україні – це радянський наслідок. Районні ради не потрібні. Колись це були райкоми. Це «радянщина». Потрібно подивитись, як самоврядування робиться в усьому світі й адаптувати його до нас. Там в основі є громада... Потрібні фахівці, які візьмуть мапу Києва і просто логічно поділять її на якусь кількість місцевих громад. Ніякі райони нам не потрібні. Повинна бути достатня кількість мешканців. Я вважаю, що це десь від 20 до 50 тисяч. Якщо так поділити, то у Києві буде від 50 до 70 таких громад”, - сказав він.
Гайдай також висловив думку, що в Київраді не повинно бути 120 депутатів.
“Основна функція Київради – контроль за командою мера. Це повинно бути, як на мою думку, фахівців 20, які обираються відкритим списком всіма киянами. І, звичайно, у мера повинна бути своя муніципальна поліція, яка підпорядкована йому”, - сказав він.
Політтехнолог також переконаний, що столиці не потрібна велика кількість чиновників.
“Якщо підрахувати, скільки управлінців керує містом Києвом, то це близько 3 тисяч чиновників, якщо враховувати всіх, хто працює в КМДА та по районним адміністраціям. Ми дивились на досвід Нью-Йорку, який в десять разів більший від Києва. Та команда, яка працює і керує містом, – всіма комунікаціями, забезпечує життєдіяльність міста, поміщається в одному офісі. Це 40 управлінців, а загальний офіс – це 100 чоловік. Києву більше ніж 100 управлінців також не потрібно. Коли, наприклад, ти заходиш в КМДА, то бачиш коридор і кабінети, кабінети. Так і в Кабміні, і в АП. Це все така архаїка. А це повинно виглядати, як центр управління польотами: одна-єдина кімната, куди сходиться вся інформація в режимі онлайн по Києву. Там повинен бути черговий по місту”, - додав Гайдай.
Своєю чергою директор Аналітично-дослідницького центру “Інститут міста” Олександр Сергієнко зауважив, що тези, які містяться в законопроекті про столицю України, є революційними. Зокрема, за словами експерта, у новій редакції закону пропонується відновити виконавчий комітет Київради, окремий від КМДА, який очолюватиме мер, обраний киянами. Натомість, повноваження КМДА треба обмежити наглядовими та координаційними функціями. Окрім того, передбачається встановлення договірних відносин влади Києва з владою Київської області.
“Сподіваюсь, що прийняття закону про столицю до обрання Київської міської ради, до обрання Київського міського голови, створить чітку владу громади у Києві й окремо виконавчий орган, який буде здійснювати координацію діяльності державних установ місцевого рівня”, - сказав Сергієнко.