Київ. 18 вересня. УНІАН. Відновлення судноплавства на українській ділянці дельти Дунаю, можливість якого повинна бути обумовлена в спеціальній програмі розвитку регіону, повністю відповідає євроінтеграційним цілям України і сприятиме соціально-економічному розвитку південних областей країни.

Про це під час прес-конференції в УНІАН заявили ряд експертів галузі.

Зокрема радник директора ДП"Дельта-лоцман" Євген Єрискін зазначив, що цей проект може стати одним з перших заходів євроінтеграційного курсу України.

Відео дня

"Наявність власного суднового ходу в з'єднанні Дунай - Чорне море для України має особливо важливе економічне і геополітичне значення. Тому відродження глибоководного судноплавного каналу Дунай - Чорне море відповідає стратегічним і національним інтересам України як держави, що вибрала шлях євроінтеграції", - зазначив Єрискін.

Він також додав, що необхідність реалізації такого проекту обумовлена міжнародною потребою збільшення перевезень по Дунаю в 2-3 рази до 2015 року.

"З урахуванням важливості обраного курсу євроінтеграції, для реалізації проектів у дунайському регіоні необхідне ухвалення нової комплексної програми розвитку Придунав'я. Крім того, необхідно передбачити координацію дій зацікавлених відомств, а також контроль на рівні не нижчому як віце-прем'єр-міністр", - підкреслив Єрискін.

При цьому експерт зазначив, що реалізація таких дій відкриє можливість додаткової обробки близько 20 млн. тонн вантажу на рік дунайським транспортним комплексом.

Присутній на прес-конференції член виконкому  м. Вилкове (Одеська обл.) Василь Прокопенко також відзначив значення такої програми для регіону.

"Робота підприємств Дунайського пароплавства, які раніше забезпечували близько 80% вантажоперевезень по Дунаю, також забезпечувала на 40-45% наповнення місцевих бюджетів. Тому програма розвитку Придунав'я є життєво важливою для всього регіону", - підкреслив Прокопенко.

Як повідомляв УНІАН, згідно з Програмою активізації розвитку економіки України на 2013-2014 рр., Кабінет міністрів України в 2014 році направить на подальшу реалізацію проекту "Створення глибоководного суднового ходу Дунай - Чорне море на українській ділянці дельти» 235,2 млн. грн.

Довідка УНІАН. Глибоководний судновий хід «Дунай – Чорне море» - один з елементів програми зі створення національної мережі міжнародних транспортних коридорів та її інтеграції в транспортну систему країн Європи, Азії, Балтійського і Чорноморського регіонів. Основні складові: загальна довжина – 172,36 км. траси, яка складається з: морського підхідного каналу (довжина 3,4 км.); руслової частині від гирла Бистре до Рені (довжина 168,8 км.); огороджувальної дамби на баровій частині (довжина 2,730 км.); струмененаправляючої дамби; берегоукріплень на ділянках в гирлі Бистре.