Київ. 5 вересня. УНІАН. Всеукраїнська асоціація автоімпортерів і дилерів (ВААІД) наполягає на скасуванні утилізаційного збору, який набрав чинності з 1 вересня поточного року.

Про це на прес-конференції в УНІАН заявив голова ВААІД Олег Назаренко.

При цьому він повідомив, що в асоціації планують розробити свої законопроекти, які можуть бути внесені до Верховної Ради України депутатами, що виступали проти запровадження утилізаційного збору.

Відео дня

Як зазначив Назаренко, «ми маємо намір розробити три законопроекти». За його словами, один з них пропонуватиме повністю скасувати утилізаційний збір. Ще один з проектів пропонуватиме встановити утилізаційний збір для всіх категорій транспортних засобів у розмірі 1 тис. грн; а третій міститиме норму, що поряд з утилізаційним збором в Україні з початку 2014 року запроваджується перехід на стандарт палива Євро-4, а з 1 липня наступного року - на Євро-5.

У свою чергу генеральний директор «Ніссан Україна» Андрій Нестеренко висловив сподівання, що найближчим часом буде скасовано підвищені коефіцієнти для утилізаційного збору.

«Ми сподіваємося, що підвищені коефіцієнти буде ліквідовано згідно з дорученням Президента», - сказав Нестеренко. При цьому він підтримав пропозицію Міністерства екології України щодо запровадження єдиної ставки утилізаційного збору на всі автомобілі, зокрема – у розмірі 5,5 тис. грн для легкових машин.

Крім того, Нестеренко висловив сподівання, що умови конкуренції для виробників і імпортерів в Україні будуть рівні.

Як повідомляв УНІАН, Президент України Віктор Янукович 2 серпня підписав Закон “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо сплати екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів”. Документ, який набрав чинності 1 вересня, зачіпає всі сегменти автомобільного ринку, всі бренди, всі моделі. Згідно із законом, суми податку утилізації становитимуть: для нових легкових автомобілів (залежно від об'єму двигуна) – від 4 730 до 30 250 грн; для нових комерційних, вантажних автомобілів і автобусів (залежно від повної маси) – від 8 800 грн.

Одночасно з підписанням закону Президент дав доручення внести зміни до редакції закону, які передбачають скасування коригуючих коефіцієнтів під час розрахунку суми податку і обов'язкову сертифікацію місць утилізації старих автомобілів.

6 серпня Представництво ЄС в Україні висловило думку, що запровадження в Україні утилізаційного збору на автомобілі може негативно вплинути на двосторонні економічні відносини з Євросоюзом. Аналогічну стурбованість раніше висловлювали Росія і Японія.

14 серпня Міністерство екології України винесло на розгляд громадськості проекти трьох законів про внесення змін до законодавства про утилізаційний збір, що передбачають запровадження єдиної ставки збору на всі автомобілі, скасування обов'язкової сертифікації майданчиків утилізацій, а також зарахування 100% сум сплачених зборів на рахунки Фонду захисту навколишнього середовища.

За пропозицією Мінекології, загальна сума податку утилізації розраховуватиметься платниками податків за єдиною ставкою (5,5 тис. грн для легкових автомобілів і 11 тис. грн для інших автомобілів) і залежатиме від кількості транспортних засобів.

Разом з тим, у серпні українські компанії – найбільші імпортери автомобілів до України, а також профільні асоціації імпортерів закликали владу якнайшвидше внести зміни до діючої редакцію закону про утилізаційний збір з урахуванням пропозицій Президента Януковича і рекомендацій Світової організації торгівлі та Євросоюзу.