Київ. 15 серпня. УНІАН. Українські компанії – найбільші імпортери автомобілів до України, а також профільні асоціації імпортерів закликають владу якнайшвидше внести зміни до чинної редакції закону про утилізаційний збір з урахуванням пропозицій Президента Віктора Януковича і рекомендацій Світової організації торгівлі і Євросоюзу.

Про це в ході прес-конференції в УНІАН повідомив голова Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко.

«Ми підтримуємо доручення Президента встановити базову ставку податку – 5,5 тис. грн для нових автомобілів і вже вживаних. Крім того, ми підтримуємо норми про усунення норм про несплату підприємствами екологічного збору. Тобто платити будуть всі – як виробники, так і імпортери. Це правильно», - сказав Назаренко.

Відео дня

Крім того, голова ВААІД повідомив, що імпортери підтримують пропозицію Президента про розробку механізму компенсації автовласникові за здачу автомобіля в утиль, причому будь-якого, а не тільки вітчизняного виробництва. Також імпортери підтримують скасування обов'язкової сертифікації майданчиків з утилізації згідно зі стандартам ISO 1400. «Таким чином ми створимо конкуренцію на утилізаційному ринку», - пояснив Назаренко.

Разом з тим, він звернувся до влади з проханням включити представників ринку в робочі групи з вироблення змін до законодавства про утилізаційний збір. «Ми наполягаємо на тому, щоб закони розроблялися не віддалено від громадськості, а із залученням профільних об'єднань і асоціацій. Ми надіслали свої листи з проханням залучити наших фахівців до роботи груп – розробників. Крім того, ми почали розробляти свій законопроект, який чітко відповідає дорученню Президента», - сказав Назаренко.

Як повідомляв УНІАН, Президент України Віктор Янукович 2 серпня підписав Закон “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо сплати екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів”. Документ набере чинності 1 вересня і торкнеться всіх сегментів автомобільного ринку, всіх брендів, усіх моделей. Суми утилізаційного податку становитимуть: для нових легкових автомобілів (залежно від об'єму двигуна) – від 4 730 до 30 250 грн; для нових комерційних, вантажних автомобілів і автобусів (залежно від повної маси) – від 8 800 грн. Одночасно з підписанням закону Президент видав доручення внести зміни до редакції закону, які передбачають скасування коригувальних коефіцієнтів при розрахунку суми податку і обов'язкової сертифікації місць утилізації старих автомобілів.

6 серпня Представництво ЄС в Україні висловило думку, що запровадження в Україні утилізаційного збору на автомобілі може негативно вплинути на двосторонні економічні відносини з Євросоюзом. Аналогічну стурбованість раніше висловлювали Росія і Японія.

14 серпня Міністерство екології України винесло на розгляд громадськості проекти трьох законів про внесення змін до законодавства про утилізаційний збір, які передбачають запровадження єдиної ставки збору на всі автомобілі, скасування обов'язкової сертифікації утилізаційних майданчиків, а також зарахування 100% сум сплачених зборів на рахунки Фонду захисту навколишнього середовища.