Київ. 21 лютого. УНІАН. Громадськість ініціює створення альтернативного варіанту підручника для школярів з історії України.

Про це під час круглого столу в УНІАН повідомив доктор економічних наук, політик та громадський діяч В'ячеслав Кредісов.

"Українська історія не має бути вихолощена. Вона має бути такою, щоб людина мала право вивчати, що там написано. Ми маємо знати не тільки точково: трошки хтось знає про Голокост, хтось знає про Степана Бандеру", - зазначив В.Кредісов.

Відео дня

Учасники заходу дійшли згоди в тому, що дана ініціатива матиме громадську підтримку, а для створення подібного підручника можна буде залучити широке коло фахівців.

Разом із тим, на думку народного депутата від ВО "Батьківщина" Олександра Бригинця, альтернативний підручник з історії України навряд можна буде затвердити при чинному керівництві Міністерства освіти і він зможе носити лише характер посібника - тобто додаткової літератури для школярів. Проте, він підкреслив, що для широкого видання такої книги в державі знайдуться інвестори, а сам посібник матиме попит у суспільстві.

На думку народного депутата від ВО "Батьківщина" Олега Канівця, в Україні вже існує альтернативний посібник з історії України, виданий у Львові, тому не обов'язково створювати нову книгу, а можна доопрацювати існуючу.

На уточнююче запитання УНІАН щодо дати виходу такої книги В.Кредісов зазначив, що рішення про початок роботи над її укладанням вже прийняте, проте кінцевих термінів ще немає. "Я можу точно сказати, що це буде нова книга, яка буде відрізнятись від існуючих. Поки прийнято рішення розпочати підготовчу роботу та сформувати склад авторів", - сказав В.Кредісов.

Як повідомляв УНІАН, 2012 року у Львові було видано два навчальні посібники: "Вступ до історії України" авторства Андрія Закалюка та "Історія України" для учнів 10–11 класів групи львівських істориків під ред. Андрія Козицького.

За словами автора посібника А.Закалюка, «в новому підручнику з історії України упущено багато тем - бій під Крутами, термін «геноцид», також немає теми Української повстанської армії, теми дисидентів, шістдесятників, теми Української революції 20 століття». А.Закалюк зазначав, що діти у 5-му класі вперше знайомляться з історією України, вони потім все життя пам’ятають саме цю історію. «Ми видали посібник повноцінний – від найдавніших часів і до сьогодення, де повно розкрито ці теми», - відзначив він.

У серпні в Управлінні освіти Львівської міської ради повідомили, що управління придбає 2 тис. примірників посібника, який вчителі історії у львівських школах зможуть використовувати як додаткове джерело.

Львівська міська рада рішенням сесії від 11 жовтня 2012 р. вирішила виділити кошти на закупівлю посібників для усіх шкіл міста.

Водночас, 21 листопада 2012 року міністр освіти і науки, молоді та спорту Дмитро Табачник наголосив, що учні шкіл повинні вивчати історію України за підручниками, затвердженими його відомством.