В рамках реалізації проекту «Енергоефективні школи» 6 лютого 2013 року відбулась презентація першої в Києві «Шкільної енергокоманди» гімназії 178. Програму «Енергоефективні школи» розроблено в рамках Проекту USAID «Реформа міського теплозабезпечення в Україні» і, завдяки підписаному Меморандуму про взаєморозуміння між КМДА, проектом USAID «Реформа міського теплозабезпечення в Україні» та вертикально-інтегрованою енергетичною компанією України «ДТЕК» проект стартував у столиці.

Мета запровадження «Шкільної енергокоманди» - роз’яснення учням цінності енергетичних ресурсів та популяризація дій по збереженню та  розумному використанню ресурсів у кожній сім’ї.

Відео дня

В урочистій презентації першої  «Шкільної енергокоманди» гімназії 178 прийняли участь перший заст.голови КМДА Олександр Мазурчак; директор проекту USAID «Реформа міського теплозабезпечення в Україні» Білл Такер, директор із зовнішніх зв'язків ДТЕК Олександр Толкач, голова Солом'янської РДА в місті Києві Іван Сидоров, представники Інституту місцевого розвитку, офіційні особи столичного департаменту освіти і науки, молоді і спорту.

Привітавши учнів та адміністрацію гімназії із стартом цікавого проекту, перший заступник голови КМДА Олександр Мазурчак зазначив : «Важливо, щоб наші діти зрозуміли необхідність економного споживання та заощадження непоновлювальних ресурсів. Сподіваємося, що цей проект дозволить виховати свідомого та відповідального майбутнього споживача теплової та електричної енергії. Діти проводитимуть енергоаудит, робитимуть відповідні дослідження. Таким чином, вони зрозуміють звідки береться енергія і які заходи необхідно вжити для її економії».

Проект «Енергоефективні школи» реалізується у Києві у вигляді конкурсу між 11 пілотними загальноосвітніми навчальними закладами на кращу проектну пропозицію з підвищення енергоефективності шкільного приміщення. Голова Солом'янської РДА в місті Києві Іван Сидоров підкреслив, що гімназія 178 Солом’янського району, учні якої неодноразово ставали переможцями різних олімпіад і змагань, впевнено стане претендентом на перемогу і у цьому конкурсі.

З моменту старту проекту «Шкільна енергокоманда» пройшло небагато часу і , за словами   директора гімназії 178 м. Києва Людмили Красюк, безумовно, вже є перші результати. Учні, їхні батьки та вчителі гімназії активно проводять роботу, спрямовану на розумне використання енергетичних ресурсів та популяризацію дій по їх збереженню у  школі і вдома.

Кожен клас має чергових «Шкільної енергокоманди», що слідкують за правильним використанням світла та води у школі; учні намалювали та розмістили на стінах своїх кабінетів інформаційні плакати, які навчають прийомам раціонального і економного   використання енергоресурсів у побуті; батьки позитивно сприймають ініціативу дітей і активно підтримують її вдома; гімназисти розробили та використовують візуальні атрибути «Шкільної енергокоманди» - жовтий галстук та енергетичну емблему гімназії. Крім того, учні разом з батьками обговорюють власні пропозиції для конкурсу щодо підвищення енергоефективності шкільного приміщення.

Як підкреслює Л. Красюк, гімназія 178 докладе максимум зусиль для того, щоб отримати перемогу в цьому проекті. «Для нас мета участі - можливість долучиться до вирішення глобальної проблеми енергоефективності, а не тільки бажання поліпшити матеріальну базу школи. Я вважаю, що найкращі інвестиції – це інвестиції в дітей, в іхню освіту та виховання», - акцентує директор гімназії.

Протягом лютого-квітня учні гімназії мають прослухати факультативний курс «Основи теплопостачання та теплозбереження», взяти участь у виховних годинах, бесідах, конференціях, провести конкурси малюнків, плакатів, газет, відвідати екскурсії за даною темою, розробити проектну пропозицію з підвищення енергоефективності приміщення гімназії.

Для реалізації завдань програми «Енергоефективні школи» потрібно, щоб учні:
 - отримали первинні знання про теплову та інші форми енергії;
 - засвоїли найважливіші терміни і понятійний апарат, що стосується виробництва, подачі та реалізації енергії споживачам;
 - навчились аналізувати проблеми теплопостачання, розуміти їхні причини та розробляти пропозиції щодо вирішення цих проблем;
 - систематизували та розширили свої знання щодо  екологічних аспектів енергоспоживання та енергозбереження;
 - усвідомили  наявність тісного зв’язку між проблемами енергоспоживання та захисту довкілля;
 - навчились прийомам раціонального і економного   використання енергоресурсів у побуті;
 - набули навичок проведення енергоаудиту вдома та у школі.