Київ. 6 грудня. УНІАН. За останній рік 21% українців купували нелегальні тютюнові вироби. Такими є результати оприлюдненого сьогодні на прес-конференції в УНІАН соціологічного дослідження, проведеного Бюро соціологічного аналізу на замовлення Української торгово-промислової конфедерації.
За інформацією президента Української торгово-промислової конфедерації Володимира Демчака, йдеться як про контрабандну, так і про контрафактну продукцію.
За словами експерта Бюро соціологічного аналізу Віри Корсак, з опитаних респондентів 49% заявили, що курять, а в сім'ях 73% респондентів є курець. Також більш як 62% опитаних вживають алкоголь, 63% живуть у сім'ях, де як мінімум одна людина вживає алкоголь.
При цьому 59,6% опитаних заявили, що зовсім не підтримують або скоріше не підтримують планованого підвищення цін на тютюнові вироби та алкоголь у зв'язку з підвищенням податку на підакцизні товари, 38,7% підтримують або скоріше підтримують таке підвищення цін.
50,6% опитаних повністю або частково згодні з твердженням, що збільшення податків на тютюнові та алкогольні вироби є ефективним засобом наповнення бюджету, тоді як з цим твердженням не згодні або частково не згодні 47,5% опитаних. Водночас близько 47% опитаних підтримують або частково підтримують плановане з початку наступного року підвищення цін на тютюнові вироби та алкоголь, 48% - на підтримують або частково не підтримують такі заходи.
В цілому для 66,4% опитаних тютюнові вироби не є або частково не є вагомою статтею витрат сімейного бюджету, для третини опитаних (31,9%) витрати на сигарети є значущою або частково значущою статтею витрат. Для більшості опитаних витрати на алкоголь не є значущою статтею витрат і лише 3% респондентів витрачають на алкоголь відчутну для сім'ї суму грошей.
Загалом, за словами В.Демчака, основною метою підвищення податків на підакцизні товари є наповнення бюджету. Водночас, зазначив він, у разі підвищення цін на цю групу товарів, найімовірніше, збільшиться сегмент тіньового ринку. Він також спростував звинувачення супротивників куріння та алкоголю на адресу виробників цих товарів, зазначивши, що держава повинна піклуватися про здоровий спосіб життя її громадян, тоді як завдання будь-якого виробника - "задовольнити попит споживачів".
За інформацією В.Корсак, опитування Бюро соціологічного аналізу проводилося на замовлення Української торгово-промислової конфедерації, його цільовою аудиторією було доросле міське населення України віком від 18 років, обсяг вибірки становив 800 людей, опитування проводилося в телефонному режимі.
Як повідомляв УНІАН, Кабінет міністрів з листопада 2012 року збільшив мінімальну роздрібну ціну на коньяк на 17-20% - до 38,9-49,4 грн за 0,5 л; мінімальну роздрібну ціну на горілку буде підвищено в два етапи: з листопада 2012 року - на 9,2%, до 28,5 грн за 0,5 л, з 1 березня 2013 р. - ще на 5,6%, до 30,1 грн за 0,5 л.
Згідно з постановою Кабміну, оптово-відпускна ціна на горілку і лікеро-горілчані вироби (ЛГВ) збільшиться до 28 лютого до 96,18 грн за літр 100% спирту з нинішніх 88,5 грн, а з 1 березня — до 101,6 грн за літр. Роздрібна ціна підвищується з листопада до 142,5 грн за літр 100% спирту з 130,5 грн, а з березня - до 150,5 грн за літр.