Київ. 13 листопада. УНІАН. Українська дочка італійської “Скайстартрейдинг” ТОВ «Істкліппер» оскаржила в Апеляційному суді рішення Ленінського райсуду Запоріжжя від 17 жовтня 2012 року про конфіскацію літака Як-40 і накладення штрафу в розмірі 5,796 млн. грн.

Про це на прес-конференції в УНІАН повідомив генеральний директор компанії «Істкліппер» Володимир Борис.

«Ми просимо Апеляційний суд скасувати ухвалу Ленінського райсуду Запоріжжя.

Відео дня

При розгляді справи Ленінський суд проігнорував вимоги закону щодо забезпечення повного і об'єктивного розгляду та дослідження всіх обставин справи. Суд не зміг навіть визначити, які ж протиправні дії я зробив, а адміністративне стягнення на мене наклав на підставі нечинної правової норми і поза процесуальними термінами, встановленими законодавством», - сказав він.

За словами В. Бориса, в 2006 році сербська компанія «Скайстарекспрес», яка також є дочкою італійської компанії “Скайстартрейдинг”, придбала 2 літаки ЯК-40 1971 і 1978 року випуску. Один з цих літаків було ввезено в Україну в 2010 році, він пройшов митний контроль через Івано-франківську митницю і експлуатується в Україні.

Другий літак через неможливість експлуатації в Сербії за залишковою вартістю куплено компанією «Істкліппер» за 10 тис. євро, його було відправлено на ремонт на Мінський авіаремонтний завод, потім на доукомплектацию в Запоріжжі на ремонтну базу ПАТ «Авіакомпанія «Константа» і представлено для митного контролю на Запорізькій митниці. Ресурс експлуатації літака становив не більш як 3 роки і 9 місяців.

Вартість ремонту літака на Мінському авіаремонтному заводі згідно з контраком становила 571,263 тис. євро.

Для проходження митних процедур і виплати митних зборів «Істкліппер» замовив оцінку літака у компанії «Національна экспертно-правова-группа», яка оцінила літак у 473,192 тис. грн.

При цьому експерти-оцінювачі зазначали, що літак перебуває в технічному стані, який не відповідає вимогам льотної придатності державної авіавлади України, що не дозволяє експлуатувати його для комерційних пасажирських перевезень.

Водночас Запорізька митниця ухвалила рішення про оцінку літака в 232,676 тис. євро, відмовившись тим самим від результатів експертної оцінки.

«Митники почали накручувати вартість літака і порахували, що його вартість збільшилася на вартість ремонту, хоч закон цього не передбачав. У результаті такого несподіваного рішення Запорізької митниці 17 жовтня Ленінський райсуд Запоріжжя визнав мене винним», - сказав В.Борис.

В.Борис також зазначив, що готовий розглядати можливість звернення до Європейських судових інстанцій у разі, якщо Апеляційний суд не прислухається до аргументів компанії «Істкліппер».

У той же час, В.Борис зазначив, що не виключає можливості, «що чиновники Запорізької митниці лобіювали інтереси конкурентів, які працюють на ринку авіаперевезень».

«У нас є підозри, що, можливо, це конкуренти перешкоджають, це дає підставу зрозуміти, чому митники змінили свої підходи, але у нас немає доказів», - сказав він.