Київ. 22 жовтня. УНІАН. Експерти констатують майже 100-відсоткове виконання об'єктами торгівлі вимог закону про заборону реклами тютюну, який набув чинності з 16 вересня 2012 року.
Про це сьогодні на прес-конференції в УНІАН повідомили директор Інституту Медіа Права Тарас Шевченко і координатор проекту "Україна без тютюнового диму" Андрій Скіпальський (ГО "Життя").
"Ми раді констатувати, що в точках продажу ми не зафіксували жодного випадку прямої реклами: у кіосках, супермаркетах були зняті ті плакати, на яких містилися рекламні слогани або назви брендів тютюнових виборів", - сказав Т.Шевченко.
Водночас, за його словами, під час моніторингу об'єктів торгівлі зафіксовано достатню кількість випадків використання засобів стимулювання продажів.
"Наші волонтери фіксували багато прикладів, коли залишалися такі способи стимулювання продажу, як розміщення плакатів, які імітують кольорову гаму або візерунок, який знаходиться на пачках, або підсвітлення віконця, в якому викладний тільки один бренд або тютюнові вироби одного виробника, щоб привертати увагу саме до цих сигарет. Таких прикладів найбільше було у кіосках", - пояснив він.
У свою чергу, А.Скіпальський уточнив, що моніторинг виконання закону про заборону реклами тютюну проводився у 412 торговельних точках 6 міст України.
"Майже 100 відсотків супермаркетів зняли рекламу, натомість десь 60% зняли пряму рекламу, і маємо проблеми з певними видами стимулювання продажів. За результатами моніторингу ми будемо подавати скарги до Державної інспекції з захисту прав споживачів", - наголосив експерт.
У свою чергу, начальник відділу Державної інспекції з питань захисту прав споживачів Олег Кобельков зазначив, що у рамках підписаного з антитютюновою коаліцією меморандуму реагуватимуть на скарги активістів щодо порушення вимог закону. За його словами, у разі виявлених порушень власники торговельних об'єктів сплачуватимуть штраф у розмірі від 30 до 50 тис. грн.
Координатор проекту "Україна без тютюнового диму" Олена Дуб нагадала, що 16 грудня набуде чинності закон по повну заборону паління у закладах ресторанного господарства. "Ми готуємося до моніторингу виконання і цього закону та сподіваємося на високий рівень його виконання", - додала вона.
Водночас експерти висловили побоювання щодо можливості внесення змін до чинного закону і поновлення можливості рекламувати тютюнові вироби. "Уже є спроби повернути рекламу тютюну в пункти продажу. Йдеться про законопроект № 11170 депутата Синиці, який не приховує того, що вніс цей закон на прохання чотирьох тютюнових компаній. Комітет ще його не розглянув, але така спроба пролобіювати зміни до закону є", - повідомив А.Скіпальський.
Як повідомляв УНІАН, 16 вересня набрав чинності закон щодо заборони реклами, спонсорства і стимулювання продажу тютюнових виробів. Відтепер в Україні заборонено рекламу тютюну не лише на радіо, телебаченні, у друкованих ЗМІ та на зовнішніх рекламних носіях, але й в Інтернеті, у магазинах та кіосках, а також заборонено спонсорство і стимулювання продажу тютюнових виробів.