Київ. 17 жовтня. УНІАН. Експерти заявляють про тенденцію збільшення частки антиреклами у політичній виборчій рекламі на телебаченні.

Про це сьогодні на прес-конференції в УНІАН повідомили президент Академії української преси Валерій Іванов, завідувачка відділу соціології культури та масової комунікації Інституту соціології НАН України Наталя Костенко і завідувач відділу соціальних структур Інституту соціології НАН України Сергій Макеєв за результатами моніторингу медіа у вересні.

"Тенденції політичної реклами відрізняються від кампанії 2007 року, тобто, від останніх парламентських виборів. Стало більше антиреклами і яскравіше проявилися тенденції улюблених партій для каналів. Наприклад, на каналі "1+1" немає реклами "Батьківщини" - провідної опозиційної сили, натомість на цьому каналі найбільше реклами "Нашої України", яка не має шансів потрапити до парламенту, і "Свободи", - сказав В.Іванов.

Відео дня

У свою чергу, Н.Костенко уточнила, що у вересні частка згадувань антиреклами становила 75% або 80% від загального обсягу політичної реклами.

"Показники антиреклами зашкалюють. "Новий канал" та СТБ лідирують за кількістю антиреклами, бо їхня рекламна стратегія полягає у трансляції роликів. У той час як участь політиків у ток-шоу дозволяє їм висловлювати позитивну рекламу", - зазначила вона.

За її словами, найчастіше антиреклама спрямована на чинну владу та "помаранчеву" команду. "У показниках секунд ефіру - це Партія регіонів та "Батьківщина", - уточнила Н.Костенко.

"Сутність антиреклами спрямована або на зміну чинної влади, або на її збереження. Насправді, ми бачимо, що це сьогодення зводить рахунки з минулим, а минуле - із сьогоденням. Майбутнє з рекламної кампанії фактично витіснено", - вважає С.Макеєв.

За його словами, у вересні політична реклама інтенсифікувалася у порівнянні із серпнем цього року. "Ролики сталі коротшими, але демонструватися вони стали частіше. При цьому основні партії, які активізували кампанію — це "Батьківщина" та "Наша Україна". За цей рахунок частки інших партій трішки скоротилися", - зазначив експерт.

При цьому С.Макеєв звернув увагу, що найбільше політичної реклами транслюють Перший національний канал і ТВі. "У вересні 2/3 рекламного потоку було зосереджено на двох каналах - УТ-1 та ТВі. Хочу нагадати, що аудиторія УТ-1 є вкрай малою, аудиторія ТВі швидко скорочується у силу відомих причин", - зазначив він.

Довідка УНІАН. Міжнародний благодійний фонд «Академія української преси» з 2002 року здійснює постійнодіючий моніторинг медіа. Аналіз політичної реклами у виборчій період здійснюється за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) та програми «У-Медіа» «Інтерньюз Нетворк».