Київ. 7 червня. УНІАН. Комітет виборців України рекомендує Верховній Раді і Центральній виборчий комісії забезпечити внесення змін до Закону "Про вибори народних депутатів України".

Про це сьогодні на прес-конференції в УНІАН повідомив голова КВУ Олександр Черненко за результатами довгострокового спостереження за підготовкою до виборів народних депутатів України у травні 2012 року.

"Ми говоримо про внесення змін до виборів. А після виборів треба повернутися до Виборчого кодексу і системи відкритих списків. А зараз ми говоримо про цей закон. І чим раніше це буде зроблено, тим буде краще. Але ми сьогодні побачили - законодавча ініціатива була, і через тотальну недовіру всередині Верховної Ради вона була відкликана. І я скептично ставлюся до того, що до цього повернуться. Навряд чи зміни до закону будуть внесені до виборів, і ЦВК доведеться у ручному режимі своїми постановами вирішувати спірні проблемні питання", - сказав О.Черненко.

Відео дня

За його словами, одномандатні виборчі округи у 27 регіонах України були утворені у повній відповідності до вимог закону, водночас, цей процес відбувався непрозоро.

 

"Проект постанови ЦВК про утворення виборчих округів не оприлюднювався і не виносився на обговорення з партіями, незалежними експертами та іншими зацікавленими суб’єктами, що зумовило виникнення підозр у впливі політичних чинників на утворення округів", - зазначив О.Черненко.

На його думку, головними проблемами, пов’язаними з утворенням виборчих округів, є необґрунтоване порушення принципу неперервності меж виборчих округів і збільшення кількості округів, з територій яких утворено штучні анклав. "Найбільше проблемних округів КВУ зафіксував у Донецькій, Луганській та Черкаських областях", - зазначив голова КВУ.

Крім того, за його словами, є випадки поділу територій сіл або сільських рад між декількома одномандатними виборчими округами, неврахування при утворенні виборчих округів місць компактного проживання національних меншин, включення частин територій міст до округів, утворених з територій прилеглих районів, у тому числі сільських.

"Хоча існування політичних впливів на утворення виборчих округів не можна ні підтвердити, ні спростувати, конфігурація деяких округів виявилась досить зручною для окремих політиків, тоді як шанси на обрання до парламенту інших політиків, які активно взаємодіяли з виборцями на місцях, внаслідок перегляду меж округів було суттєво зменшено", - сказав О.Черненко.

За його словами, деякі партії та кандидати передчасно розпочали агітаційну діяльність. "Така діяльність фактично перебуває поза межами правового регулювання, оскільки дія норм Закону "Про вибори народних депутатів України" в частині регулювання передвиборної агітації поширюється лише на суб’єктів виборчого процесу. Найбільш поширеними формами агітаційної діяльності у травні були розміщення зовнішньої реклами, проведення масових заходів, зустрічей з виборцями, публікація "іміджевих" матеріалів у друкованих ЗМІ, значну частину яких можна віднести до так званої "джинси", проведення агітації у поєднанні з соціальними ініціативами, благодійництвом, безоплатним наданням виборцям матеріальних цінностей", - повідомив О.Черненко.