Київ. 17 травня. УНІАН. Провідні українські автовиробники і Асоціація автовиробників України «Укравтопром» виступають за обмеження імпорту автомобілів, оскільки на сьогодні в галузі склалася критична ситуація.

Про це представники вітчизняного автопрому заявили сьогодні на прес-конференції в УНІАН.

Так, за словами, голови Ради Асоціації «Укравтопром» і голови наглядової ради ЗАТ «Єврокар» Олега Бояріна, сьогодні «Україна реально втрачає свою промисловість».

Відео дня

«Ми маємо засилля імпорту за всіма товарними позиціями, які Україна може виробляти сама. Наша країна відкрила ринок, і ми підтримуємо виробництва в інших країнах», – сказав він.

За словами О.Бояріна, насамперед, необхідно обмежити імпорт. «Україна не навчилася за 20 років захищати свій ринок», – сказав він.

При цьому він додав, що за останні три роки відбулося скорочення чисельності персоналу в автопромі на 50%. «В автопромі за три роки скоротили 18 тисяч чоловік», – додав він.

У свою чергу, як зазначив президент Асоціації «Укравтопром» Михайло Рєзнік, ситуація, що склалася сьогодні в автомобільній індустрії України, свідчить про те, що українські автовиробники підійшли до межі, перейшовши яку буде неможливо зберегти автомобільну промисловість.

«Сьогодні галузь працює лише на 20% від створених потужностей. Внаслідок чого, чисельність працюючих скоротилася більш ніж удвічі. Частка вітчизняної продукції на внутрішньому ринку зменшилася до 23%... Необхідно створити умови, при яких вигідно було б виробляти автомобілі», – зазначив М.Рєзнік.

Як зазначив президент Корпорації «Богдан» Олег Свинарчук, без прийняття негайних заходів Україна може позбутися автомобілебудування.

«Без підтримки держави, існування автопрому неможливе», – наголосив О.Свинарчук.

За його словами, державі необхідно «або підтримати автопром з бюджету, або підвищити мита, що хоча б дозволить стабілізувати ситуацію».

Також президент «Богдана» зазначив, що сумарні інвестиції вітчизняних автовиробників склали понад 1 млрд євро і на українських автозаводах створені потужності з виробництва 500 тис. автомобілів за рік.

За його словами, податкові відрахування від продажу одного вітчизняного автомобіля становлять 17 тис. грн, а одне створене робоче місце в автопромі забезпечує додатково роботою ще як мінімум 7-8 робочих місць.

Також автовиробники України звертають увагу, що часу на реалізацію і практичне застосування заходів підтримки майже не залишилося. Тільки від оперативності дій влади і консолідованої політичної волі залежить майбутнє України як країни-автовиробника.

Як повідомляв УНІАН, 30 червня 2011 р. Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі за підсумками розгляду заяви Асоціації українських автовиробників «Укравтопром» прийняла рішення про початок спеціального розслідування щодо імпорту в Україну легкових автомобілів незалежно від країни походження та експорту з об'ємом двигуна 1000-2200 куб. см.

Згідно із законодавством, термін розслідування становить 270 днів, але може бути продовжений до 330 днів.

7 березня 2012 р. комісія продовжила на 60 днів спецрозслідування щодо імпорту в Україну легкових автомобілів незалежно від країни походження та експорту.

Спочатку «Укравтопром» просив комісію ввести спецмито 33,4% на автомобілі з об'ємом двигуна 1000-1500 куб. см і 47% на автомобілі з об'ємом 1500-2200 куб. см.

Утім, Міністерство економічного розвитку і торгівлі рекомендує додатково до існуючого мита в розмірі 10% ввести спецмито: 6,46% на автомобілі з об'ємом двигуна до 1,5 л і 15,1% – на автомобілі з об'ємом двигуна 1,5-2,2 л .

Комісія встановила, що в період 2008-2010 рр. на тлі скорочення попиту на внутрішньому ринку легкових автомобілів, що класифікуються за кодами УКТВЕД 8703 22 10 00 і 8703 23 19 10, спостерігалося значне зростання їх імпорту щодо обсягів виробництва і споживання такого товару в країні.

За цей період, зокрема, частка імпортованих легкових автомобілів у споживанні зросла на 16 процентних пунктів, а з виробництва - на 33 п.п. Аналогічні тенденції спостерігалися і в 2011 році.

У Всеукраїнській асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД) вважають, що імпорт у вказаний період не завдавав шкоди автовиробникам в Україні, а їх фінансові показники, незважаючи на економічну кризу, були позитивними.