Київ. 25 листопада. УНІАН. Моніторинг виконання представниками правоохоронних органів їх посадових обов'язків виявив безліч порушень в їх роботі.
Про це сьогодні під час прес-конференції в УНІАН повідомив виконавчий директор Асоціації українських моніторів дотримання прав людини в діяльності правоохоронних органів Вадим ПИВОВАРОВ.
Він повідомив, що з 7 по 21 листопада, українська міліція перебувала під пильним наглядом громадськості. За його словами, до моніторингу долучилися 300 активістів з 60 громадських організацій з різних регіонів України. За словами В.ПИВОВАРОВА, моніторинг проводився у чергових частинах міліції, патрульних службах, ДАІ, дільничних інспекторів. “Вже ні для кого не секрет, що порушення прав людини з боку міліції в Україні трапляються все частіше і з кожним роком їх кількість тільки збільшується”, - сказав він. В.ПИВОВАРОВ зауважив, що таку ситуацію потрібно змінювати і без суспільного впливу реформування правоохоронних органів не можливе. За його словами, моніторинг показав, що більшість дільничних інспекторів є вихованими працівниками, однак більшість громадян не знають хто є їх дільничним. “Дільничні завантажені іншими функціональними обов'язками - їх не видно, і не чути. В більшості випадків у дільничних відсутні інформаційні листи щодо графіків прийому міліцейського начальства, не виконувалися графіки прийому громадян тощо”, - додав В.ПИВОВАРОВ. Що стосується працівників ДАІ, то за словами В.ПИВОВАРОВА, найбільш розповсюджені порушення в їх роботі - незаконна зупинка засобів пересування, тривале очікування водіїв на перевірку ДАІ у випадку зупинки, незаконне вилучення транспортних засобів.
В свою чергу експерт Асоціації Володимир БАТЧАЄВ зазначив, що моніторинг засвідчив, що міліція не готова до якісного обслуговування громадян України в чергових міліцейських відділках. Зокрема, додав він, у відділках відсутні пандуси для інвалідів, книги скарг та пропозицій тощо. Крім того, наголосив він, практика показала, що не кожен громадянин може безперешкодно потрапити до відділку аби отримати необхідну інформацію. “Дуже в багатьох міліцейських відділках встановлені пропускні пункти, кодові замки”, - сказав В.БАТЧАЄВ. Також, додав він, дуже часто траплялися випадки, що працівники міліції не фіксують громадян, які перебувають у міліції. “Якщо людина не зафіксована, то вона швидше за інших може стати жертвою насилля”, - сказав В.БАТЧАЄВ. Крім того, дуже часто у міліціонерів відсутні бейджи з повною інформацією щодо їх особи, а у відділках відсутні аптечки, порушується порядок реєстрації скарг громадян. “Коли скарги реєструються, то працівники міліції мають видавати талон-повідомлення, одна дуже часто такі талони не видавалися”, - додав він. Що стосується працівників патрульної служби, то за словами В.БАТЧАЄВА, головною проблемою є низький рівень спілкування, відсутність у них при собі бланків протоколів про адміністративні правопорушення.
Зі свого боку керівник бюро журналістських розслідувань “Свідомо” Єгор СОБОЛЄВ додав, що на запрошення активістів кампанії моніторингу він взяв відеокамеру та вийшов на рейд в Києві За його словами, такі рейди є дуже цікаві та корисні. “Це дуже корисно і для міліціонерів. Вони змінюються. Коли до них підходять звичайні на вигляд громадяни, починають посилатися на інструкції і статті закону, то реакція від “дядєнька відпусти” до дуже європейської поведінки”, - сказав Є.СОБОЛЄВ. Журналіст додав, що чим більше громадян звертатимуться до міліції тим складніше їм буде ухилятися від виконання своїх обов'язків.