10 способів зекономити пальне

За статистикою, більш як 80% водіїв вдаються до тих чи інших способів економії пального під час їзди. Більшість із них охоче ділиться досвідом на автофорумах, у «курилках» чи просто із сусідами по гаражу. Мережа АЗК «ОККО» сформулювала свою «гарячу десятку» порад з паливної економії. Ми певні, принаймні кілька з них обов’язково спрацює.

1. Оберти-швидкість. Принцип «Тихше їдеш – далі будеш» неодноразово довів своє право на життя. Звичайно, якщо дотримуватися його без фанатизму. Не потрібно скидати спідометр до 20 км за годину – у вас машина, а не ескалатор. Значно важливіше підібрати оптимальне співвідношення між швидкістю руху та швидкістю обертів двигуна. Для кожного авто – це дуже індивідуальна пропорція, яку радше можна відчути, а не вирахувати. Якщо уже зовсім округлити, то градація приблизно така: бензиновий двигун – у межах 2000-2700, дизельний – 1500-2000 обертів за хвилину; перехід на високу передачу - 3000 обертів для бензомотора, 2500 – для дизеля.

Відео дня

Економія до 7-8%

2. Ритм. Уникайте різких рухів. Рваний ритм нищить будь-який двигун, у т. ч. автомобільний. Якщо ви на кожному світлофорі зриваєтеся з місця в кар’єр і з виском гальмуєте за 5 міліметрів від переходу, то економія пального не для вас. Така манера водійства і небезпечна і затратна. На противагу їй у багатьох сучасних автомобілях встановлюють спеціальну систему круїз-контролю. Ви задаєте бажану швидкість і можете знімати ногу з акселератора. Далі система автопілотом підтримує темп. Автовиробники зауважили, що коли водійська підошва не товчеться постійно на педалі, то машина рухається плавніше і витрати пального скорочуються на 1-5%.

Економія до 5%

3. Шини. Непідкачані колеса – це теж пряма дорога до переплати за пальне. Автомобіль на «м’яких” шинах відчуває значно більший опір з боку дорожнього покриття, особливо на наших «автобанах». Щоб його подолати, доводиться витрачати на 5-7% пального більше. Якщо вам цього не хочеться, не полінуйтеся зазирнути в інструкцію до авто (в деяких марках достатньо знайти металеву табличку на торці передніх дверцят або тиснення на лючку бензобаку), звідки ви дізнаєтеся все про оптимальний тиск у ваших шинах. Зазирнувши, не полінуйтеся ще більше, і завітайте на СТО, шиномонтаж або візьміть насос до рук. Тільки майте на увазі: виміри бажано робити в холодній шині. Якщо ж машина одразу з дороги, то гума буде нагріта, а отже результат не зовсім об’єктивним. Дехто радить навіть трішки перекачувати колеса (десь так на 0,3 атмосфери понад норму) для зменшення опору, але тут бабця надвоє ворожила. Розхід пального може й зменшиться, але ризик пошкодження підвіски зросте. Крім того, на перекачаних колесах зчеплення з дорогою навіть погіршується. А в екстремальних випадках – це фактор вашої безпеки …

Економія до 7%

4. Свічки-фільтр. Свічки і фільтр – це дві, мабуть, найважливіші деталі, які впливають на режим згоряння пального. Вони ж, до речі, є й свого роду індикаторами якості. Бо на «бодягу» реагують першими. Але зараз мова не про це. А про те, що через несправні свічки іскра запалює пальне невчасно, внаслідок чого частина оборотів двигуна здійснюється вхолосту. Натомість забитий повітряний фільтр перешкоджає притокові свіжого повітря у двигун, а отже суміш у ньому формується некоректно, пальне вигорає неповністю. Реагуючи на нестачу потужності, або сама система збільшує подачу пального, або водій тисне на газ, аби розігнати машину.

Економія до 10%

5. Електроприлади. Радикально ощадні громадяни можуть суттєво зекономити, відмовившись від низки благ, які пропонує сучасний автомобіль. Скажімо, кондиціонер чи підігрів «сидушок» плюс радіо, магнітола, холодильник, освітлення з’їдають від 5 до 10% пального, яке споживає авто. Якщо рахувати згрубша, то кожен кіловат, спожитий автомобільними електроприладами, вимагає додаткових витрат 1 літра пального на годину. От і рахуйте. Тільки економте розумно. Вимкнуті вночі фари можуть призвести до значно більших прикрощів, аніж понаднормово придбаний літр пального.

Економія до 5%

6. Бензин. Правильний підбір пального – теж надзвичайно важливий з точки зору економії. Причому діяти бажано за принципом: «Ми не такі багаті, аби купувати дешеві речі». В українських реаліях це означає, що заправляючись дорожчим і якіснішим європальним, ви в кінцевому підсумку економите більше, аніж купуючи дешевший неякісний вітчизняний аналог. Пояснення просте: європейське пальне має у своєму складі значно менше шкідливих домішок (наприклад, чинні українські стандарти дозволяють у бензинах вміст свинцю у 2,5 раза, бензолу – у 5 разів, сірки – у 15 разів більший, ніж стандарти Євро-5). Відповідно деталі двигуна, в якому згоряє імпортне пальне, менше забруднюються, довше служать і не допускають перевитрат. Припустимо, якщо середньорічний пробіг вашого авто 30 тис. км, то на якісному імпортному бензині стандарту Євро-5 , він проїде щонайменше на 800 кілометрів більше. Приблизно стільки, як із Києва до Криму чи з Одеси до Луцька.

Економія до 3-5%

7. Мастило. Визначившись із пальним, так само ретельно підійдіть і до вибору мастила. Найкраще заливати те з них, яке має мінімальний показник в’язкості, допустимий виробником вашого автомобіля. Це полегшить запуск двигуна й таким чином знизить витрати пального. Правильне мастило допоможе економити від 3 до 5% пального при русі в умовах міста і 2-3% - на трасі. Узимку ж відсоток економії буде навіть дещо більшим . Головне – не забувайте вчасно замінювати змазку.

Економія до 5%

8. Маршрут. Тепер поміркуємо над маршрутом. Тим більше, якщо їздите ним постійно. Бо не завжди найкоротша і найдешевша дорога між двома точками – пряма. Скажімо, в годину пік краще зробити дугу по окружній трасі, аніж застрягнути в корках у центрі, навіть якщо окружна у півтора рази довша. Двадцять разів стартонувши та загальмувавши, ви витратите пального значно більше, аніж за той самий час руху у нормальному темпі.

Економія до 10%

9. Погода. На розхід пального прямо впливає і пора року (взимку витрати в середньому на 5-7% більші), і час доби (нічний режим їзди – ще +2-3% до розходу), і навіть погода. Рухаючись у дощ, туман, заметіль чи ожеледицю, вам доведеться спалити 5-10% зайвого пального. Адже під час зливи ви змушені вмикати додаткові прилади (повний привід, двірники, кондиціонер щоб не пітніли вікна, тощо).

Економія до 5-7%

10. Вага + тюнінг. Проблема зайвої ваги мала б хвилювати водіїв не менше, ніж балерин . Кожні 100 кг додаткового навантаження на автомобіль збільшують розхід пального на 4-5%. Вам про це не обов’язково розповідати тещі, коли вона попросить підкинути на ринок. Але собі на вус намотайте. А тому періодично робіть ревізію усьому, що назбиралося у вашому багажному відділенні, не забувайте зняти з даху верхній багажник, одразу після того, як ним скористалися, і не переборщуйте з тюнінгом. Це неекономно і не має нічого спільного з добрим смаком. До того ж усілякі додаткові фари, антикрила, «кенгурятники» й «мухобійки», та навіть відчинене вікно, погіршують аеродинаміку автомобіля, а отже він просить більше корму.

Економія до 5%

 Безумовно, цей перелік можна розширювати. І чи не в кожного водія знайдеться, що додати до нашої «гарячої десятки». З цікавістю вислухаємо ваші рацпропозиції. Автори найдієвіших і найоригінальніших отримають призи від мережі АЗК «ОККО» (про умови конкурсу читайте на нашій сторінці на Фейсбуку). А поки що спеціальна порада від ОККО:

 Упродовж червня-липня у вас є можливість зекономити настільки, аби цілий рік взагалі не платити за бензин. Усі, хто у цей період заправиться в мережі АЗК «ОККО» високоякісним імпортним бензином чи ДП, мають шанс виграти стільки пального, що на ньому достатньо проїхати 40 000 км, обігнувши , наприклад, земну кулю по екватору чи гайнувши 4 рази до Індії і назад. Зрештою, навіть якщо ви на цей раз не виграєте свою діжку пального, то все одно заощадите. Адже обравши пальне євростандарту , ви зменшуєте його розхід і подовжуєте термін служби двигуна.