Київ. 6 липня. УНІАН. Всеукраїнська асоціація автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД) має намір оскаржити в суді рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі про порушення спеціального розслідування щодо імпорту до України легкових автомобілів незалежно від країни походження й експорту.

Про це сьогодні на прес-конференції в УНІАН сказав генеральний директор ВААІД Олег НАЗАРЕНКО.

«Ми подаватимемо до суду. Ми вважаємо, що воно (спецрозслідування - УНІАН) порушено необґрунтовано», – сказав він.

Відео дня

За словами О.НАЗАРЕНКА, Асоціація автоімпортерів братиме всіляку участь у даному розслідуванні і вже подала заяву в комісію про залучення ВААІД як зацікавлена сторона.

«Ми братимемо участь у розслідуванні. Ми боротимемося, аби воно закінчилося нічим», – додав він.

Також О.НАЗАРЕНКО відзначив, що ВААІД звертатиметься до посольств країн, які імпортують до України автомобілі, аби вони також брали участь у даному розслідуванні

У свою чергу, як відзначив Андрій НЕСТЕРЕНКО, генеральний директор дочірньої компанії японського автовиробника Nissan Motor Co. Ltd. – ТОВ «Ніссан Мотор Україна», введення спеціальних мит на імпорт автомобілів призведе до подорожчання не тільки імпортних авто, а й автомобілів, що збираються в Україні.

Також, на його думку, введення спецмит на імпорт автомобілів може призвести не до збільшення надходжень до бюджету, а навпаки – до скорочення, а також збільшиться кількість «сірих» дилерів.

Як повідомлялося, 30 червня Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі за підсумками розгляду заяви Асоціації українських автовиробників «Укравтопром» ухвалила рішення про порушення спеціального розслідування щодо імпорту до України легкових автомобілів незалежно від країни походження й експорту.

Комісія встановила, що в період 2008-2010 рр. на тлі скорочення попиту на внутрішньому ринку легкових автомобілів, що класифікуються за кодами УКТ ЗЕД 8703 22 10 00 і 8703 23 19 10, спостерігалося значне зростання їх імпорту відносно обсягів виробництва і споживання подібного товару в країні.

За цей період, зокрема, частка імпортованих легкових автомобілів у вжитку виросла на 16 процентних пунктів, а з виробництва - на 33 п.п. Аналогічні тенденції спостерігаються і в 2011 році.

У ВААІД вважають, що імпорт у вказаний період не завдавав шкоди автовиробникам в Україні, а їх фінансові показники, попри кризу, були позитивними.

Нагадаємо, раніше «Укравтопром» ініціювала спецрозслідування щодо імпорту до країни легкових автомобілів з об'ємом двигуна більш як 1 л і до 2,2 л.

Автопромисловці України просять уряд вжити попередніх спеціальних заходів і, за результатами розслідування, встановити ввізне мито терміном на 4 роки на легкові автомобілі за вищезгаданими кодами УКТ ЗЕД, що дасть змогу національним товаровиробникам відновити «статус-кво» на внутрішньому ринку.

При цьому в асоціації наголошували, що основним спонукальним мотивом такого розслідування є залучення в Україну світових автовиробників для створення виробництв.