Київ. 4 липня. УНІАН. «Укрзалізниця» до кінця року розв’яже питання із запровадженням тестових полігонів для застосування електронних накладних при міжнародних вантажоперевезеннях. Про це сьогодні на прес-конференції в УНІАН повідомив начальник Головного комерційного управління "Укрзалізниці" Володимир ІВАЩУК.

«Враховуючи позитивні результати щодо внутрішніх перевезень в електронному вигляді, у нас вже є певні домовленості з російськими залізницями щодо створення робочої групи і напрацювання технічних, правових засад для запровадження в тестовому режимі при здійсненні міжнародних перевезень між Росією і Україною електронних безпаперових технологій», - сказав він.

 

Відео дня

За його словами, проте, є проблема з визнанням цифрових ключів (електронних підписів) в іншій країні. «Основна проблема, яка тут існує, — це можливість використання одних і тих самих ключів електронного цифрового підпису, їх ратифікація і визнання центрами сертифікації України і засвідчувальними центрами РФ. Якщо ми до цього дійдемо, то я думаю, що вже до кінця цього року ми матимемо якісь практичні результати із запровадженню тестових полігонів», - відзначив В.ІВАЩУК.

За його словами, в РФ вже використовуються цифрові підписи для перевезення за електронними накладними. «Ми на пострадянському просторі другі, хто запроваджує цю систему безпаперових технологій. У низці європейських країн також застосовуються такі технології», - сказав він.

За словами В.ІВАЩУКА, «Укрзалізниця» також веде роботу з Організацією співдружності залізниць (ОСЗ) щодо підключення до таких технологій.

«В Організації співдружності залізниць ми також зараз виступаємо з ініціативою активізації робіт із запровадженню цих технологій вже з підключенням і України до низки європейських країн. Думаю, також протягом року будуть напрацьовані матеріали для того, щоб говорити вже про якісь практичні ідеї», - сказав він.

Довідка УНІАН. З 1 липня 2011 року “Укрзалізниця” перейшла з паперового на електронне оформлення документів при перевезенні вантажів у внутрішньому сполученні.

В основі електронного документообігу лежить обмін даними автоматизованих систем залізниці і клієнта із застосуванням електронного цифрового підпису, якому засвідчується електронна накладна. Електронні документи застосовуватимуться на всіх етапах перевізного процесу - від узгодження заявки до моменту отримання вантажу.

Електронний документообіг здійснюється за допомогою автоматизованої системи - АС «Клієнт УЗ». Перше оформлення, за якого весь необхідний документообіг здійснювався в електронному вигляді за допомогою системи «КЛІЄНТ-УЗ», виконане 1 липня в Запорізькій області між станціями «Кушугум»-«Запоріжжя-Ліве» Придніпровської залізниці.

«Система «КЛІЄНТ-УЗ» розроблена таким чином, що кожний з її користувачів зможе не тільки майже в 10 разів скоротити час оформлення вантажів, а й дистанційно відстежувати його рух. «Укрзалізниця» розраховує на щорічну економію в 5 млн. грн. за рахунок відмови від застосування паперових бланків.