Київ. 19 травня. УНІАН. Організатори фестивалю “Київська барикада” закликають український бізнес підтримувати акції з популяризації української мови і культури загалом.
Про це вони повідомили сьогодні на прес-конференції в УНІАН.
Один з організаторів фестивалю, представник фонду “Моя Україна” Юрій СТЕЦЬ зауважив, що основною місією фестивалю є зустрічі письменників і поетів зі школярами, студентами, всіма, хто є нинішніми або потенційними їхніми читачами. “Коли літератор бачить очі своїх читачів - це найголовніше, це спонукає до творчості”, - сказав він.
Керівник Мистецького об’єднання “Остання барикада” Олесь ДОНІЙ зі свого боку висловив сподівання, що бізнес почне активніше підтримувати мистецькі акції. За його словами, на Заході це вже давно є нормальною практикою, натомість в Україні такий рух тільки починається. “Це і є соціальна відповідальність бізнесу”, – додав він.
Керівник Благодійного фонду, бізнесмен Петро ПОРОШЕНКО переконаний, що держава не може відбутись без своєї мови. Він зауважив, що підтримав проведення цьогорічної “Київської барикади”, оскільки це є новою формою популяризації української мови. “Мені цікаво було бачити очі дітей на зустрічах із письменниками. Ці діти назавжди залишаться прихильниками української мови”, - заявив він. Також, за словами П.ПОРОШЕНКА, форма проведення заходів у рамках фестивалю є цікавою і ненав’язливою. “Вони (митці – УНІАН) радять і рекомендують – прочитайте”, – додав він.
Письменник і поет Сергій ЖАДАН зазначив, що сьогодні неможливо проводити мистецькі акції у Харкові, де він переважно мешкає, за підтримки тамтешньої нинішньої влади. За словами письменника, моральні принципи не дозволять йому просити гроші у керівників міста. У такій ситуації доводиться звертатись до представників приватного капіталу. Також, додав С.ЖАДАН, виникає багато низових ініціатив, на які він та інші організатори культурних заходів готові спиратися.
За словами О.ДОНІЯ, сьогодні підтримка української культури все ще залишається непопулярною серед бізнесу. Як один зі шляхів покращення ситуації С.ЖАДАН назвав пошук можливостей для активнішої присутності мистецьких заходів та інформації про них у телепросторі. За його словами, навіть якщо на захід збереться десять тисяч осіб, але він не потрапить на телеекрани – потрібного ефекту не буде.
Водночас П.ПОРОШЕНКО висловив думку, що поступово український бізнес перестає сприймати підтримку мистецьких фестивалів виключно як можливість для додаткової реклами своєї торгівельної марки. За його словами, зараз бізнесмени приходять до усвідомлення значущості мови, культури тощо.
“Моя порада українському бізнесу – читайте сучасних українських письменників. Це цікаво і просто модно”, – зауважив він.
Як повідомляв УНІАН, 17-21 травня у Києві проходить фестиваль «Київська барикада» ім. Юрка Покальчука, головною метою якого є популяризація сучасної української літератури.
Організатори фестивалю: Мистецьке об’єднання «Остання барикада», Благодійний фонд Петра Порошенка, МБФ «Моя Україна».
В рамках “Київської барикади” відбуваються щоденні прес-конференції в УНІАН з прямою трансляцією на “5-му каналі” за участі відомих літераторів, а також літературні зустрічі у школах, в університетах міста. 20 травня за участю гуртів «ТАРТАК», «Скай», «Танок На Майдані Конго» відбудеться великий музичний концерт на Софійській площі.
21 травня відбудеться «Ніч поезії» просто неба. Акція проходитиме біля пам’ятника княгині Ользі на Михайлівській площі. Будуть виступи літераторів, музичний супровід бардів, вогняне шоу.